سومین روز دادگاه بین‌المللی مردمی آبان؛ خامنه‌ای دستور سرکوب را صادر کرد

By | ۱۴۰۰-۰۸-۲۱

سومین روز دادگاه مردمی و بین‌المللی رسیدگی به جنایات آبان ۹۸ صبح روز جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در لندن برگزار شد

در سومین روز دادگاه بین‌المللی مردمی آبان که در لندن برگزار می‌شود، شادی صدر، از مدیران سازمان حقوق بشری «عدالت برای ایران» در برابر قضات دادگاه قرار گرفت و پس از توضیح در باره قطع اینترنت در آبان ۹۸ در ایران و نمایش فیلم‌هایی که پس از وصل اینترنت به دست رسانه‌های خارج از ایران رسیده است، به بررسی ساختار امنیتی و نظامی ایران پرداخت و موقعیت افراد کشته شده را بر روی نقشه به نمایش گذاشت.

شادی صدر در بخش دیگری از اظهاراتش به کشتار نیزار در ماهشهر و استفاده سپاه و بسیج از سلاح سنگین برای سرکوب مردم اشاره کرد و اظهار داشت در این ویدئوها مشخص است که برخی نیروهای بسیج به سمت سر و بدن مردم شلیک کرده‌اند.

شادی صدر تاکید کرد: «ویدئوها به وضوح نشان می‌دهد در حالی که مردم معترض بدون سلاح بودند، نیروهای بسیج به سمت آنها شلیک کردند.»

او همچنین گفت: «به جز دو استان خراسان رضوی و هرمزگان، در سایر استان‌های ایران اعتراضات صورت گرفته است. اما این به معنی آن نیست که در این دو استان‌ هیچ اعتراضی صورت نگرفته است. بلکه هنوز شواهدی از آن به دست ما نرسیده است.»

پس از پایان سخنان صدر، قضات در مورد نحوه اعتبارسنجی ویدئوها از او پرسیدند و خانم صدر نیز با ارجاع به منابع جمع‌آوری اطلاعات به آنها پاسخ داد.

قضات در سوالی دیگر، در مورد مسئولیت رهبر جمهوری اسلامی در فرماندهی نیروهای انتظامی و نظامی پرسیدند. شادی صدر با جزئیات در مورد مسئولیت‌های علی خامنه‌ای توضیح داد.

او گفت که نیروهای امنیتی و نظامی ایران همگی زیر مجموعه رهبر جمهوری اسلامی هستند و توسط او انتخاب می‌شوند.

شادی صدر تاکید کرد رئیس‌جمهوری نیز از طریق شورای نگهبان منصوب رهبر انتخاب می‌شود و بنابراین مسئولیت او نیز در این سرکوب به طور غیرمستقیم با رهبر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *