پولشویی شهردار لواسان به نام موکب اربعین/ رشوه ۲۲میلیاردی آقای شهردار

By | ۱۴۰۰-۱۰-۱۶

در اولین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات شهرداری و اعضای شورای شهر لواسان، دریافت رشوه به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان و دریافت ۸۲ سکه بهار آزادی و ۳۵ هزار و ۲۰۰ دلار به عنوان اتهامات شهردار سابق لواسان اعلام شد.

روز گذشته اولین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات شهرداری و اعضای شورای شهر لواسان صبح در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دادگاه، محمد جعفرزاده نماینده دادستان با حضور در جایگاه ضمن قرائت کیفرخواست پرونده، گفت: در اواخر سال ۹۸ گزارشی از سوی سازمان اطلاعات سپاه تقدیم دادستانی تهران با موضوع فساد در شهرداری لواسان توسط علی حیدریان شهردار سابق لواسان شد که با همکاری عده‌ای اعم از پیمانداران و واسطه‌گری کارچاق کن‌ها اقداماتی را انجام داد که در این زمینه برای ۵۱ نفر در پرونده کیفرخواست صادر شده است.

نماینده دادستان افزود: متهمان در این پرونده به غیر از تشکیل شبکه فساد اقدامات دیگری را داشته اند. لواسانات از لوکس‌ترین و گران‌ترین مجموعه‌های کشور است و شگردشان این بوده که پلیس نظارت می‌آمده و ساختمان‌ها را شناسایی و به مافوق خود در شهرداری گزارش می‌داده و مافوق برآورد می‌کرده و در قالب دلار و سکه و با تعبیر «گیلاس و خرمالو بگیر و نادیده بگیر» کار را پیش می‌بردند و به همان روال در کمیسیون ماده ۱۰۰ کمک می‌کرده اند.

جعفرزاده تصریح کرد: به غیر اینکه از طریق پلیس، نظارت و کنترل انجام می‌دادند، بعضا خودشان هم صحبت می‌کرده و رانت می‌بستند. آقای موسی‌پور به ۱۵ مورد اشاره می‌کند و می‌گوید که تحویل شهردار داده است.

نماینده دادستان تاکید کرد: استخوان‌بندی پرونده بر اقرار بسته شده است. اقرار اولین دلیل و محکم‌ترین دلیل است. مدارک موجود پرونده در سال ۹۸ ارائه شده و تمام مستندات هست.

جعفرزاده افزود: استفاده از حساب‌های پوششی هم در پرونده بوده و به نام موکب اربعین انجام می‌دادند و در بانک ملی حساب افتتاح کردند و پول‌ها را واریز می‌کردند. ما قبلا شنیده بودیم از راه سینما و… وارد می‌کنند ولی از راه امام حسین (ع) نشنیده بودیم. در بازرسی از منزل علی شیخی متهم دیگر پرونده کارت عابر بانکی به نام احیایی پیدا می‌شود و اظهاراتش هست. می‌گوید حساب پوششی بوده است و در خصوص سایر متهمان هم اسناد موجود است.

وی افزود: این پرونده ۵۱ متهم دارد و متهم اول علی حیدریان شهردار سابق لواسان بوده که اتهام مشارکت در شبکه ارتشا را داشته است.  چگونه است کسی که در دادسرای ناحیه یک پرونده داشته است را بعنوان شهردار لواسان منصوب می‌کنند آن هم لواسان؛ گران‌ترین منطقه کشور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *