تجمع امروز بازنشستگان در سراسر ایران

By | ۱۴۰۰-۱۲-۰۹

بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به وضعیت سخت معیشتی خود در شهرهای مختلف ایران تجمع کردند و بار دیگر خواهان اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تعیین مزد بر مبنای هزینه های واقعی زندگی شدند.

بنا بر گزارش‌ها بازنشستگان معترض امروز در بیش از ۱۵ شهر از جمله تهران، شوش، تبریز، شیراز و اصفهان تجمع کردند.

تصاویری که از این تجمع‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بازنشستگان معترض را با پلاکاردهایی نشان می‌دهد که خواسته‌هایشان را در آن مطرح کرده‌اند.

در این تجمع‌ها معترضان شعارهایی هم علیه وضع اداره کشور می‌دهند از جمله: “ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه”؛ “نه مجلس نه دولت، نیست به فکر ملت”؛ “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” و “رئیسی دروغگو، حاصل وعده‌هات کو.”

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) معترضان در قطعنامه‌ای گفتند که زندگی‌های آنها بیش از پیش با فقر و تنگدستی پیوند خورده است.

آنها با اشاره به از دست رفتن حق استقلال صندوق‌های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی به شدت از عملکرد سیاستمداران انتقاد کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی به اعتراض‌ گروه‌های دیگر جامعه به تنگدستی و وضع اقتصادی هم اشاره کردند و خواهان افزایش مزد متناسب با تورم واقعی، بیمه درمانی کارآمد و رایگان و پرداخت فوری بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی شدند که به گفته آنها بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.

آنها می‌گویند دست دولت باید از صندوق تامین اجتماعی کوتاه شود و اموال این صندوق به بازنشستگان برگردد.

تامین اجتماعی یکی از نهادهای عمومی غیردولتی است که بیشترین طلب از دولت ایران را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *