آغاز سفرهای نوروزی؛ ۶۰ نفر در تصادفات دو روز گذشته جان باختند

By | ۱۴۰۰-۱۲-۲۸
تیمور حسینی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ایران، روز جمعه، ۲۷ اسفند، از افزایش ۲۵ درصدی تردد جاده‌ای همزمان با آغاز سفرهای نوروزی خبر داد و گفت برخی محور‌ها از جمله آزادراه تهران-قم آمار تردد جاده‌ای ۸۷ درصد و در جاده‌های منتهی به شمال کشور ۸۰ درصد افزایش یافته است.

او همچنین گفته است که در دو روز گذشته، ۶۰ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای، جان باخته‌اند و بیشترین تصادفات در استان‌های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان و یزد رخ داده است.

پس از دو سال شیوع کرونا در ایران، در آستانه سال ۱۴۰۱ مردم با حداقل محدودیت‌های کرونایی و نظارت‌ها می‌توانند به سفرهای نوروزی بروند.

با وجود شیوع گسترده کرونا در نوروز ۱۴۰۰ و اعلام برخی محدودیت‌ها، مرکز مدیریت راه‌های کشور پیشتر اعلام کرده بود که از ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۹ تا ۱۲ فروردین‌ ۱۴۰۰، ۱۲۳ میلیون ‌نفر در کشور در این بازه زمانی سفر کرده‌اند.

این سفرها در هفته نخست نوروز، موجب جهش ناگهانی آمار کرونا در کشور شد تا جایی که وزارت بهداشت ایران هشتم فروردین، ضرب‌الاجل سه روزه برای خروج مسافران از شهرهای قرمز و نارنجی تعیین کرد.

با وجود کاهش آمار کرونا در آستانه سال ۱۴۰۱ و به حداقل رسیدن محدودیت‌های کرونایی، برخی کارشناسان درباره اوج‌گیری دوباره کرونا در کشور و شکل‌گیری «پیک هفتم» در هفته‌های بعد از تعطیلات نوروزی هشدار داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *