حسین شریعتمداری، وزیر امور خارجه را به تسلیم شدن و تاخت زدن سپاه با آمریکا با هدف دستیابی به توافق هسته‌ای متهم کرد

By | ۱۴۰۱-۰۱-۰۷

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، از وزیر خارجه دولت ابراهیم رئیسی به دلیل اظهارات او درباره احتمال حذف نشدن سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی انتقاد کرد و او را فاقد اشراف کافی بر حوزه سیاست خارجی دانست.

شریعتمداری گفت: «این سخنان از شخصیتی در جایگاه وزیر خارجه بسیار عجیب و غیرمنتظره است. چگونه می‌توان امنیت کشور و مردم را با آمریکای جنایتکار تاخت زد؟»

او افزود: «اشتباه دیگران این است که تسلیم را به اشتباه ایثار نامیده‌اند و بدتر اینکه این تسلیم را به فرماندهان سپاه نسبت داده‌اید. انتظار آن است که فرمانده سپاه اظهارات وزیر خارجه را اصلاح کند.»

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، پیش‌تر گفته بود: «فرماندهان سپاه به من گفته‌اند که اگر مذاکرات به جایی رسید که مساله سپاه مانع توافق بود، سخت‌گیری نکنید تا توافق صورت گیرد. این از خودگذشتگی آنها است.»

امیر عبداللهیان همچنین گفته بود که مذاکرات وین به نقطه توافق نزدیک شده اما موضوعات اندک و مهم باقی مانده است.

او گفت: «خارج کردن اشخاص حقیقی و حقوقی از لیست قرمز و از لیست تحریم‌های یک‌جانبه آمریکایی‌ها، یکی از موضوعات اصلی ما در مذاکرات است. برخی از هلدینگ‌ها و موسسات حکومتی ما در این فهرست‌ها قرار دارند و یکی از موضوعات هم سپاه پاسداران است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *