نماینده مجلس: حتی داروهای عادی هم کمیاب شده است

By | ۱۴۰۱-۰۲-۰۷

در حالی که یک نماینده مجلس از کمیاب شدن همه داروها، حتی داروهای عادی، خبر داده است، وزیر بهداشت گفت طی چند ماه آینده تغییری در روند فعلی روی نخواهد داد.

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، روز چهارشنبه به ایلنا گفت که علاوه بر داروهای خاص، داروهای بسیار معمولی هم کمیاب شده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از کسانی که ادعا کردند «من توانایی کنترل قیمت دارو را دارم» گفت: «امروز در نهایت به جایی رسیدیم که دارو بسیار کمیاب شده است آن هم نه داروهای خاص، بلکه داروهای بسیار معمولی؛ به طوری که مردم برای اینکه یک نسخه خودشان را تکمیل کنند به چند داروخانه مراجعه می‌کنند.»

در روزهای گذشته نیز گزارش‌هایی درباره کمبود دارو و افزایش قیمت دارو منتشر شده است.

با این حال بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، دلیل گرانی دارو را «شایعات» درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام کرد و گفت: «ما هیچ تغییری در روند دارو در چند ماه آینده نداریم.»

مقامات وزارت بهداشت تاکنون سخنان متناقضی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح کرده‌اند. مجلس در جلسه پانزدهم اسفند خود به دولت اختیار داد که در بودجه ۱۴۰۱ ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند. در همین حال تعدادی از نمایندگان مجلس هشدار داده‌اند که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت دارو افزایش شدیدی خواهد داشت.

مقام‌های دولت وعده داده‌اند بیمه ها افزایش قیمت دارو را جبران خواهد کرد؛ اما مهدی رضایی، معاون سازمان بیمه سلامت، چندی پیش گفت به دلیل اتمام بودجه این سازمان، از آبان‌ماه افزایش ۱۵ درصدی ۵۶۰ قلم دارو پوشش داده نشده و پیش از آن نیز افزایش ۱۰۰ قلم دارو پوشش داده نشده بود.

در خبری دیگر، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، ایسپا، نشان می‌دهد که ۱۷.۶ درصد از شهروندان ایران تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

همچنین بر اساس این نتایج، ۷۰.۵ درصد از کسانی که عضوی از خانواده‌شان بیمار نیازمند به خدمات درمانی است، فاقد بیمه تکمیلی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *