توفان توئیتری در حمایت از فرهاد میثمی و اعتراض به حکم اعدام احمدرضا جلالی

By | ۱۴۰۱-۰۲-۲۲

تاکید قوه قضائیه ایران بر اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی موجی از اعتراضات داخلی و بین‌المللی را برانگیخته است. گروهی از فعالان و زندانیان سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی هم با هشتگ #جان_سپر_جان به این اعتراض پیوسته‌اند.

شمار زیادی از کاربران شبکه‌‌های اجتماعی از روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت (۱۱مه) در یک حرکت اعتراضی در توئیتر با هشتگ #جان_سپر_جان همبستگی خود را با فرهاد میثمی و در حمایت از احمد رضا جلالی ابراز کرده‌اند و این همبستگی هنوز ادامه دارد.

میثمی در زندان و در اعتراض به اعدام قریب‌الوقوع احمدرضا جلالی از ۱۷ اردیبهشت دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

او در نامه‌ای از زندان رجایی‌شهر اعلام کرد: «جز با شنیدن خبر توقف اعدام احمدرضا جلالی از این راه بازنخواهم گشت.»

جلالی، پزشک و پژوهشگر دوتابعیتی ایرانی-سوئدی، در سال ۱۳۹۵ در سفری به ایران بازداشت و به اتهام “جاسوسی و همکاری با دول متخاصم” به اعدام محکوم شد.

تاکید اخیر قوه قضاییه جمهوری اسلامی بر قطعی بودن حکم اعدام احمدرضا جلالی موجی از نگرانی و اعتراضات داخلی و بین‌المللی را برانگیخت. از جمله، مجمع رؤسای مراکز آموزش عالی آلمان (HRK) در نشست عمومی خود در لایپزیگ اعلام کرد که از هیچ تلاشی برای جلوگیری از این حکم فروگذار نمی‌کند و به هر اقدام حمایتی در این زمینه می‌پیوندد.

توجه‌ها به جلالی باشد!

رضا خندان در توئیتر نوشت، میثمی گفته است: «اعتصاب من نباید موجب شود توجه‌ها از احمدرضا جلالی کم شود و اعتصاب من در رأس توجهات قرار گیرد. دلیل اعتصاب من هم به خاطر خطر اجرای حکم جلالی است.»

ضیا نبوی، فعال سیاسی و از دانشجویان زندانی پس از انتخابات ۸۸ هم در توئیتر نوشت، وقتی نگرانی خود و دوستانش را در مورد سلامتی فرهاد میثمی به او منتقل کرده، مثیمی پاسخ داده است:‌ «در برابر هر ابراز نگرانی از وضعیت و حال من که بسیار هم برایم محترم و باارزش است، پاسخ اول شما این باشد که چطور می‌شود این نگرانی را تبدیل به نیرویی برای توقف حکم اعدام آقای جلالی کرد؟»

محمد مقیمی، وکیل مدافع میثمی روز ۲۱ اردیبهشت در پیامی توئیتری اعلام کرد که دراین روز موفق نشده است، هیچ خبری از موکلش کسب کند. او ضمن بیان این که پنج روز از اعتصاب غذای خشک میثمی می‌گذرد هشدار داد:‌«جان او با خطر جدی روبروست.»

طبق گزارش‌ها هوشنگ رضایی، از زندانیان سیاسی نیز در اعتراض به حکم اعدام جلالی و در همراهی با فرهاد میثمی دست به اعتصاب غذا زده است.
دویچه وله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *