فرود اضطراری هواپیمای استانبول به تهران؛ ترکیه «اجازه سوخت‌گیری نداد»

By | ۱۴۰۱-۰۳-۲۸

پرواز شرکت هواپیمایی معراج روز جمعه، ۲۷ خرداد، به دلیل «عدم دریافت اجازه» از ترکیه برای سوخت‌گیری در فرودگاه استانبول مجبور به فرود اضطراری در تبریز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این پرواز قرار بود ساعت ۹ صبح روز جمعه، استانبول را به مقصد تهران ترک کند، اما به دلیل «نقص فنی» و «عدم سوخت‌گیری» در فرودگاه استانبول، پس از یک ساعت پرواز، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه تبریز شد.

تاکنون مقامات رسمی ایران و ترکیه اظهارنظری درباره دلایل عدم صدور مجوز سوخت‌گیری هواپیمای ایرانی نکرده‌اند، اما مسافران پرواز روز جمعه می‌گویند که ترکیه اجازه سوخت‌گیری به این شرکت هواپیمایی را نداده است.

بر اساس گزارش‌‌ها یک پرواز دیگر از شرکت‌های هواپیمایی متعلق به ایران نیز روز پنج‌شنبه در مسیر مشهد به استانبول، بعد از ۹ ساعت تاخیر، اجازه پرواز به استانبول را دریافت کرده است.

بروز مشکلات برای پروازهای ایرانی در روزهای گذشته همزمان است با هشدار اسرائیل به گردشگران این کشور در ترکیه در مورد خطر «حمله تروریستی» از طرف ایران.

شورای امنیت ملی اسرائیل روز جمعه، ۲۷ خرداد، به گردشگران این کشور برای سفر به استانبول بالاترین سطح هشدار را که درجه چهار است، و برای سایر نقاط ترکیه، هشدار سطح سه را تعیین کرد.

هشدارهای اخیر پس از انتشار اخباری مبنی بر برخی تلاش‌ها برای ربودن دست کم یک شهروند اسرائیلی در ترکیه در هفته گذشته صادر شده است.

اسرائیل موضوع تلاش سپاه پاسداران برای «دزدیدن» یا «کشتن گردشگران اسرائیلی در ترکیه» را پس از کشته شدن حسن صیاد خدایی، افسر نیروی قدس سپاه عنوان کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *