ضارب سه طلبه در مشهد اعدام شد

By | ۱۴۰۱-۰۳-۳۰

رئیس دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد که ضارب سه طلبه در مشهد، بامداد روز دوشنبه، ۳۰ خرداد به دار آویخته شد.

به گزارش رسانه‌های داخلی، غلامعلی صادقی اتهام عبداللطیف مرادی، متهم این پرونده را «محاربه از طریق تجرید [کشیدن] سلاح بر روی مردم به قصد ازهاق نفس [کشتن] و ایجاد رعب و وحشت» اعلام کرد و گفت که به این پرونده به صورت «فوق‌العاده» و در مدت ۷۷ روز از زمان وقوع حادثه رسیدگی شده است.

عبداللطیف مرادی ۱۶ فروردین امسال در حیاط آرامگاه امام هشتم شیعیان با چاقو به طلبه دینی شیعه حمله کرد که در نتیجه آن دو نفر از آن‌ها کشته شدند.

آقای مرادی در ابتدا شهروند افغان معرفی شد، اما سپس خبرگزاری تسنیم او را «ازبک‌تبار» معرفی و اعلام کرد که او «یک سال پیش غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده» و در مشهد ساکن بوده است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران آقای مرادی را دارای «اندیشه‌های تکفیری» معرفی کردند. این اصطلاح در ادبیات جمهوری اسلامی به گروه‌هایی اشاره دارد که هدف‌شان «ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی» است.

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی هم در زمان وقوع حمله، این اقدام را «تروریستی» خوانده بود.

در گزارش‌های رسمی، سه فرد طلبه‌ای که مورد حمله آقای مرادی قرار گرفته بودند، «طلاب جهادی» معرفی شدند که در حاشیه مشهد، به دلیل «محرومیت فوق‌العاده‌ای» که وجود دارد، «توزیع خدمت» می‌کردند.

با این حال گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند اقدامات این گروه‌های جهادی در راستای «سرکوب حاشیه‌نشینان اهل سنت» صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *