سیل در امامزاده داوود تهران / 5 کشته و 9 مصدوم /جستجو برای مفقودان احتمالی

By | ۱۴۰۱-۰۵-۰۶

ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد.

تعداد کشته ها در سیل در منطقه امامزاده داوود تهران تا این لحظه (ساعت 13 روز پنجشنبه ) به 5 نفر رسید. همچنین جستجو برای مفقودین احتمالی ادامه دارد.

به گزارش عصرایران، این آمار را هلال احمر اعلام کرده است. براساس این اطلاع رسانی، 9 نفر هم مصدوم شدند.

رانش زمین و سیلاب در منطقه امامزاده داوود در بامداد امروز روی داد. منطقه امامزاده داوود در شمال غربی تهران است.

 ایرنا هم نوشت: رانش زمین در پی بارندگی بامداد امروز پنجشنبه در منطقه امامزاده داوود تهران هفت نفر مصدوم بر جای گذاشت.

جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور با اعلام این خبر، گفت: ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد.

وی افزود: گزارش‌های ما از صحنه از مصدومیت هفت نفر خبر می‌دهد که خوشبختانه حال همه آنها خوب است و اقدام‌های درمانی انجام شده و هر هفت نفر توسط آمبولانس اورژانس برای اقدام‌های درمانی بیشتر به مناطق پایین دست منتقل شده‌اند.

رئیس اورژانس کشور افزود: در حال حاضر وضعیت آرام و عادی است و همچنین زائرانی که در بالا بودند توسط تیم‌های امدادی اورژانس و عوامل انتظامی در حال انتقال به پایین دست هستند.

جستجو برای مفقودان احتمالی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به اینکه تا این لحظه (8 صبح پنج شنبه)، سیلاب منطقه امامزاده داوود ۸ مصدوم و دو فوتی داشت، گفت: جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

به گزارش صدا و سیما، شاهین فتحی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

وی گفت: تا این لحظه  ۸ نفر از هموطنان که مصدوم شده بودند، پس از اقدامات اولیه، تحویل عوامل اورژانس شدند و دو نفر جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ‌های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و با کمک مردم محلی و عوامل آتش نشانی، جستجو برای مفقودان احتمالی، ادامه دارد.

فتحی افزود: بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امدادرسانی هستند.

وی گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی، از دیشب شاهد بارش شدید باران در استان تهران بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن «امامزاده داود» هستیم.

فتحی بیان کرد: تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم‌های امداد و نجات در شهرستان‌های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی ها، مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند.

فوتی‌های حادثه امامزاده داوود به ۳ نفر رسید

مرتضی مرادی پور، از هلال احمر گفت:
دقایقی پیش پیکر سومین فرد که در محل حادثه امامزاده داوود، جان خود را از دست داده اند توسط امدادگران هلال احمر بیرون کشیده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *