امام جمعه زاهدان: نه شیعه به زور به بهشت می‌رود نه سنی

By | ۱۴۰۱-۰۸-۱۳

صدای مردمی را که پنجاه روز در خیابان است بشنوید رفراندوم فوری برگزار کنید

مولوی عبدالحمید، امام جمعه‌ اهل‌سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه خواستار برگزاری رفراندوم فوری با حضور ناظران بین المللی شد. (فیلم زیر)

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اینکه «اکثریت مردم ایران از شرایط سیاسی کشور ناراضی هستند، خواستار برگزاری رفراندوم با حضور ناظران بین المللی و پذیرش نتیجه آن از و از سوی حکومت شد.»

آقای عبدالحمید با اشاره به اعدام ها و اعترافات تلویزیونی گفت: «این ها به ضرر اسلام و ایران است» و درادامه با اشاره به اینکه: «بالاترین مسئولیت کشور هم مشروعیت خود را از همین ملت گرفته» از مسئولان خواست که «به خواسته جمهور که اصل و محور است، تن بدهید.»

این روحانی سنی در ادامه سخنانش گفت: «اکنون زنان ایرانی از حجاب اسلامی متنفرند. به این زنان بی مهری شده؛ البته که گرسنه هم هست و تحقیر هم شده. اما وقتی از همه چیز محروم است و فقط پوشش سرش برای حاکمیت مطرح است، روسری آتش می‌زند.»

او با اشاره به عدم توجه به توصیه هایش به روسای جمهور اصلاح طلب درباره استفاده از اقوام و زنان و مذاهب در دولت گفت: «می‌خواهید به زور ملت را به بهشت ببرید اما بدانید که نه شیعه به زور به بهشت می‌رود و نه سنی».

گروه ۷ سرکوب اعتراضات در ایران را محکوم کرد

وزیران خارجه گروه ۷ متشکل از کشورهای دارای اقتصاد پیشرفته در جهان در پی گفتگوهای دو روزه خود در آلمان، با صدور بیانیه‌ای حکومت ایران را به خاطر واکنش خشونت‌آمیز به موج اعتراضات پس از کشته شدن مهسا امینی محکوم کردند.

در بیانیه آنان آمده است «ما سرکوب وحشیانه و کاربرد نامتناسب قوه قهریه علیه شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز در ایران را محکوم می‌کنیم».

به گزارش بی بی سی، در این بیانیه همچنین از «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده تهران در خاورمیانه و اطراف آن» مانند قرار دادن تسلیحات از جمله هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار «عوامل دولتی و غیردولتی» انتقاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *