بازداشت دوباره شهریار شمس، فعال دانشجویی، چند روز پس از آزادی

By | ۱۴۰۱-۰۸-۱۴

شهریار شمس، دانشجوی مدیریت دانشگاه آزاد تهران شمال، حوالی ساعت یک بامداد شنبه ۱۴ آبان ماه برای دومین بار از هنگام آغاز اعتراضات سراسری در منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

شمس دقایقی قبل از بازداشت در بامداد چهاردهم آبان ماه، در حساب توییتر و اینستاگرام خود از تلاش نیروهای امنیتی برای بازداشت خود خبر داده و نوشته بود: «منو دارن میگیرن.»

شهریار شمس از دانشجویانی است که اولین بار در جریان اعتراضات دی ماه سال ۱۳۹۶ بازداشت شدند.

با آغاز اعتراضات سراسری پس از کشته شدن مهسا امینی، شهریار شمس روز سه شنبه ۵ مهرماه، در منزل خود به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد. شمس پس از نزدیک به سه هفته روز یک‌شنبه ۲۴ مهر ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

این دانشجو پس از آزادی در صفحه توییتر و اینستاگرام خود گزارش‌های از ابعاد آتش‌سوزی زندان اوین و همچنین وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات منتشر کرده بود.

شهریار شمس همچنین در رشته توییتی درباره «یک قهرمان ناشناس و نتیجه‌مدارا کردن» از یک شهروند افغان نوشت که روز سی‌ام شهریور، پس از اوج‌گیری اعتراضات با لوازم کمک‌های اولیه برای کمک به معترضان زخمی از دامغان به تهران آمده و پس از کمک به یک سرباز زخمی به دستور فرمانده میدانی یگان ویژه بازداشت شده است.

شهریار شمس دو روز پیش در توییتی از تماس پلیس امنیت خبر داده و گفته بود که به دلیل حضور در تجمعات و اعتراض‌ها به «بازداشت دوباره و مفقود شدن» تهدید شده است. او نوشت: ««من هرچی پشت سرم رو نگاه می‌کنم، فقط خون کشته شده‌ها رو می‌بینم و حاضر نیستم پا روی خونشون بذارم و حتی یک قدم عقب برم.»

از هنگام آغاز اعتراضات سراسری تاکنون صدها دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور بازداشت شده‌اند، بسیاری از دانشجویان در جریان این بازداشت‌ها مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند و شمار بسیاری از دانشجویان نیز با تعلیق موقت مواجه شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *