ضرر مالی شرکت «اسنپ فود» بعد از لو دادن اطلاعات اشخاص؛ مجازات همکاری با سرکوبگران!

By | ۱۴۰۱-۰۸-۲۳

– یک منبع آگاه به کیهان لندن می‌گوید بعد از آنکه مردم متوجه شدند دستگیری نیک یوسفی عکاس و تدوینگر به واسطه همکاری اسنپ‌ فود با نهادهای امنیتی بوده و این شرکت را تحریم کردند ضرر زیادی متوجه فروش آن شده است.
– این شرکت برای جبران ضرر به بهانه مختلف پرسنل و کارکنان خود را جریمه می‌کند تا با کاهش حقوق آنها ضرر را کاهش دهد.
– وبسایت «نور نیوز» وابسته به شورای‌ عالی امنیت جمهوری اسلامی در گزارشی می‌نویسد «تلاش دشمنان برای به تعطیلی کشاندن بزرگترین کسب و کارهای دیجیتال در کشور، اقتصاد ملّی را دچار خسارت می‌کند».

تبلیغات شهری «اسنپ فود»

گزارش‌های دریافتی حاکیست پس از ضرر مالی شرکت «میهن» به خاطر تحریم از سوی مردم به اتهام جابجا کردن نیروهای سرکوبگر با کامیون‌های این شرکت، تحریم «دیجی کالا» و «اسنپ فود» نیز به فروش آنها ضرر زده است.

یک منبع آگاه به کیهان لندن می‌گوید بعد از آنکه مردم متوجه شدند دستگیری نیک یوسفی عکاس و تدوینگر به واسطه همکاری اسنپ‌ فود با نهادهای امنیتی بوده و این شرکت را تحریم کردند ضرر زیادی متوجه فروش این شرکت شده است.

اسنپ فود برای جبران این ضرر به بهانه‌های مختلف پرسنل و کارکنان خود را جریمه می‌کند تا با کاهش حقوق آنها ضرر را کاهش دهد.

در همین ارتباط وبسایت «نور نیوز» وابسته به شورای‌ عالی امنیت جمهوری اسلامی در گزارشی می‌نویسد «تلاش دشمنان برای به تعطیلی کشاندن بزرگترین کسب و کارهای دیجیتال در کشور، هم اقتصاد ملّی را دچار خسارت می‌کند و هم با بیکار شدن فعالان کسب و کارهای دیجیتال، فضاسازی‌های کذب گذشته در نگاه افکار عمومی واقعی جلوه خواهد کرد.» این در حالیست که جمهوری اسلامی با فیلترینگ تلگرام و واتس‌آپ و اینستاگرام هربار خسارت میلیونی به صاحبان کار و کسب‌های به ویژه کوچک و خانگی وارد آورده است!

البته در بخشی از گزارش «نور نیوز» آمده «ارقام عجیب و غریب متفاوتی که حتا به چند ده میلیارد دلار در ماه نیز بالغ می‌شود در طول هفته‌های اخیر به عنوان خسارت وارد شده به کسب و کارهای دیجیتال اعلام شده که عموماً مبنای کارشناسی صحیحی ندارد.»

اما واقعیت این است که صاحبان این شرکت‌ها یا سرمایه‌گذاران آن روابطی با حکومت دارند که سبب بی‌اعتمادی مردم شده و  در نهایت تصمیم به بایکوت کردن و تحریم این شرکت‌ها گرفتند. علاوه بر این آنچه به کسب و کارهای دیجیتال ضرر اصلی را زده قطع شدن‌های مداوم اینترنت است که مستقیم در اختیار حکومت قرار دارد و اتفاقاً یکی از مسئولان آن شورای‌ عالی امنیت جمهوری اسلامی است.

منبع آگاه به کیهان لندن می‌گوید: «هر وقت فروش شرکت افت شدید می‌کند بلافاصله برای مشتری‌ها کد تخفیف ۱۵ هزار تومانی اعلام می‌کنند.»

به خاطر درز اطلاعات مربوط به کاهش فروش «دیجی کالا» و «اسنپ فود» سختگیری علیه کارکنان آن نیز زیاد شده است.

دو هفته پیش گروه هکری آنانیموس با هک اسنپ فود افشا کرد که این شرکت وابسته به اسنپ، اطلاعات کاربرانش را در اختیار سازمان اطلاعات سپاه (ساس) قرار داده است.

اکنون کارزاری به راه افتاده که مردم علاوه بر محصولات «پگاه» و «میهن» قصد بایکوت محصولات «زمزم» و «طبیعت» و «دلپذیر» را نیز دارند و می‌خواهند خرید از فروشگاه زنجیره‌ای «افق کوروش» ، «رفاه» و «اتکا» را هم تحریم کنند.
کیهان لندن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *