تحصن و تجمع دانشجویان در برخی دانشگاه‌های ایران؛ نامه اعتراضی ۷۳ استاد دانشگاه / تعلیق شبانه ۱۵۰دانشجوی دانشگاه الزهرا

By | ۱۴۰۱-۰۸-۲۳

اساتید دانشگاه نوشیروانی بابل خواستار توقف احکام انضباطی برای دانشجویان شدند

شماری از دانشجویان دانشگاه‌های ایران با برگزاری تجمع و تحصن در دانشگاه‌های مختلف خواستار رفع تعلیق دانشجویان و آزادی دانشجویان بازداشتی شدند.

کانال تلگرامی «شورای صنفی دانشجویان ایران» یک‌شنبه 21 آبان، با انتشار تصویری از تحصن جمعی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران واقع در پردیس مرکزی در اعتراض به بازداشت «شهرام بوشهری‌زاده» دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه تهران که 43 روز از بازداشت او می‌گذرد، خبر داد.

دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران امروز در صحن این دانشگاه تجمع کرده و شعار «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و«یه دانشجو کم بشه، اینجا قیامت می‌شه» سر دادند.

درخواست برای توقف احکام انضباطی

73 نفر از اساتید دانشگاه نوشیروانی بابل امروز در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه خواستار توقف صدور احکام انضباطی برای دانشجویان معترض شدند.

این اساتید نوشته‌اند: «برای برون رفت از این وضعیت و در راستای ایجاد آرامش و جلوگیری از هدررفت سرمایه های علمی کشور از شما می خواهیم تا مانع از صدور دستوراتی شوید که شاید به ملهتب تر شدن فضای موجود بیانجامد».

در بخش دیگری از نامه آمده است «به جای تهدید به حذف درس و جلوگیری از ورودشان به دانشگاه، با دانشجویان که فرزندان ما هستند صمیمانه و با ادبیات فاخر سخن گفته شود».

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط فعالان دانشجویی، در روزهای گذشته علاوه بر تعلیق احکام سنگین توسط قوه ‌قضائیه جمهوری اسلامی علیه دانشجویان بازداشتی صادر شده است.

تعلیق شبانه 150 دانشجوی دانشگاه الزهرا

روزنامه «هم‌میهن»، در گزارشی خبر داد که در جریان اعتراضات گسترده در دانشگاه الزهرای تهران 150 نفر از دانشجویان این دانشگاه شبانه تعلیق شدند.

هم‌میهن به نقل از یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه الزهرا نوشت: «از تاریخ هشتم تا نهم آبان، متوجه تعلیق شبانه 150 نفر از دانشجویان که اکثرا خوابگاهی بودند شدیم.»

به گفته «هم‌میهن» این تعلیق، یک شب پس از تجمع گسترده دانشجویان خوابگاهی دانشگاه الزهرا در نیمه‌شب 8 آبان‌ اتفاق افتاد.

این روزنامه به نقل از دانشجویان الزهرا خبر داد که «رئیس کمیته انضباطی دانشگاه در پاسخ به پیگیری‌های دانشجویان تعلیقی از تشکیل شدن کمیته برای این افراد جلوگیری کرده و فقط حدود 72 ساعت برای تخلیه خوابگاه مهلت داده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *