آیا می دانید جمهوری اسلامی چقدر بیشتر از اسرائیل آدم کشته؟

By | ۱۴۰۱-۰۸-۲۸

«آیا می‌دانستید…؟» عنوان سلسله گزارش‌های جدید ایران‌وایر است که بر مبنای «داده‌» منتشر می‌شوند. در این گزارش‌ها داده‌های خام، از مراکز داده‌ و بانک‌های اطلاعات معتبر داخلی و خارجی جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل، محاسبه و مقایسه می‌شوند و به صورت ترکیبی از متن و داده‌نگاری (اینفوگرافیک) در اختیار مخاطب قرار می‌گیرند. هدف این گزارش‌ها ترسیم تصویری خونا و روشن‌ از پدیده‌ها و وقایعی است که پیرامون ما در جریان است.

آیا می‌دانستید آمار حداقلی کشته‌شدگان اعتراضات دو ماه اخیر در ایران دست‌کم ۲ برابر کل کشته‌شدگان فلسطینی‌ در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۲ است؟

بر اساس آخرین گزارش سازمان حقوق بشر ایران آمار جان‌باختگان اعتراضات اخیر در ایران تا روز ۲۵ آبان ۱۴۰۱، دست‌کم به ۳۴۲ نفر شامل ۴۳ کودک رسیده است.

این در حالی است که آخرین گزارش وضعیت دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد که در تاریخ ۲۲ آبان ۱۴۰۱ به روز شده است، تعداد کل شهروندان فلسطینی که در سال جاری میلادی توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند، تنها ۱۵۷ نفر (۱۲۲ کشته در کرانه باختری و ۳۵ کشته در غزه) است. در این گزارش تاکید شده سال ۲۰۰۲ میلادی مرگبارترین سال در کرانه باختری است.

در گزارش سازمان حقوق بشر ایران تاکید شده آمار ارائه شده به دلیل محدودیت اطلاع‌رسانی آمار حداقلی است و این سازمان در حال بررسی و راستی‌آزمایی گزارش‌های زیادی است که تاکنون به دستش رسیده است.

آیا می‌دانستید آمار حداقلی کشته‌شدگان اعتراضات ۲ماه اخیر در ایران بیش از ۲ برابر کل کشته‌شدگان فلسطینی‌ در سال ۲۰۲۲ است؟

بر اساس آخرین گزارش سازمان حقوق بشر ایران آمار حداقلی جان‌باختگان اعتراضات اخیر در ایران تا روز ۲۵ آبان ۱۴۰۱، دست‌کم به ۳۴۲ نفر شامل ۴۳ کودک رسیده است.
این در حالی است که طبق گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد، تعداد کل شهروندان فلسطینی که در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۲ توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند، تنها ۱۵۷ نفر (۱۲۲ کشته در کرانه باختری و ۳۵ کشته در غزه) است.

طبق این گزارش بیشترین تعداد کشته‌شدگان به ترتیب از استان‌های زیر گزارش شده است:

سیستان و بلوچستان (۱۲۳ نفر)، تهران (۳۹ نفر)، مازندران (۳۳ نفر)، کردستان (۳۲ نفر)، گیلان (۲۳ نفر)، آذربایجان غربی (۲۳ نفر)، کرمانشاه (۱۴ نفر)، البرز (۱۵ نفر)، خوزستان (۵ نفر)، خراسان رضوی (۵ نفر)، اصفهان (۴ نفر)، زنجان (۴ نفر)، لرستان (۳ نفر)، مرکزی (۳ نفر)، قزوین (۲ نفر)، کهگیلویه و بویراحمد (۲ نفر)، آذربایجان شرقی (۲ نفر)، ایلام (۲ نفر)، اردبیل (۲ نفر)، همدان (۲ نفر)، بوشهر (۲ نفر)، سمنان (یک نفر) و کرمان (یک نفر).
ایران‌وایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *