بیانیه کانون نویسندگان ایران به مناسبت فرارسیدن ۲۵ نوامبر، روز جهانی منع خشونت علیه زنان

By | ۱۴۰۱-۰۹-۰۵

کانون نویسندگان ایران به مناسبت فرارسیدن ۲۵ نوامبر، روز جهانی منع خشونت علیه زنان نگاهی انداخته بر “انواع خشونت بر زنان” در اعتراضات جاری.

در بیانیه یادآوری شده که حکومت تلاش دارد، ارزش اعتراض دخترانی که با شعار “زن زندگی آزادی” در برابر گلوله سینه سپر می‌کنند را با نسبت دادن آن به “غلیان نیازهای جنسی” و “اشتیاق به برهنگی” فروبکاهد.

بیانیه از جمله میٰ‌گوبد: «پی‌در‌پی خبر جان باختن دختران بر اثر دلایلی مانند “سقوط از بلندی”، “سکته قلبی و “مصرف الکل” به گوش می‌رسد، در ویدئوها تصاویر “دستمالی شدن” آن‌ها توسط مأموران حکومت منتشر می‌شود، احکام سنگین زندان برایشان روا می‌شود و خبر می‌رسد که در زندان‌ها دختران (و پسران نوجوان) را برای “تجاوز سازمان‌یافته” دست‌چین می‌کنند. اما وقایع نشان‌‌دهنده آن‌ است که این همه نتوانسته “فریاد جوانان جان‌به‌لب رسیده را خاموش کند.»

کانون نویسندگان ایران می‌نویسد: «از این پس جهان در ۲۵ نوامبر یادآور دختران جوانی خواهد بود که تنها برای یک زندگی انسانی در ایران قربانی خشونت شدند و دل‌آوری زنان جوان و نوجوانانی را خواهد ستود که آزادی خود را طلب کرده و در این راه چنان پای فشردند که همراهانی بسیار از هر جنس و سن و از هر قوم و مسلک یافتند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *