ادامه موج فراخوان‌ها برای مشارکت گسترده در خیزش انقلابی ایرانیان در نیمه آذر

By | ۱۴۰۱-۰۹-۱۳

همزمان با ادامه خیزش انقلابی مردم ایران و مهیا شدن معترضان برای اعتصابات و اعتراضات سراسری نیمه آذر، موج فراخوان‌ها برای مشارکت گسترده در خیزش روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر ادامه دارد.

گروهی از جوانان محلات شهرهای مختلف از جمله بندرعباس، میناب، قشم،‌ اراک،‌ مشهد، دزفول، شیراز،‌ اصفهان، تهران،‌ البرز و زاگرس در بیانیه‌ای مشترک فراخوان پیوستن به اعتصاب و اعتراضات سراسری ۱۴ تا ۱۶ آذر صادر کردند.

جوانان محلات تبریز، اردبیل، کرج، ایلام،‌ یاسوج، رشت و یزد نیز برای اعتصابات و اعتراضات سراسری ۱۴ تا ۱۶ آذر فراخوان دادند.

جوانان محلات همدان در فراخوان خود نوشتند: «۱۴، ۱۵، و ۱۶ آذر متحد در کنار هم برای طلوع آزادی برای خون‌های ریخته‌شده» به اعتصابات و اعتراضات سراسری خواهند پیوست.»

در همین حال، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران با صدور بیانیه‌ای از اعتراضات و اعتصابات سراسری روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر حمایت کرد. این تشکل در بیانیه خود از فرهنگیان و معلمان خواست در این اعتراضات حامی و در کنار دانش‌آموزان و دانشجویان باشند.

مرکز همکاری احزاب کردستان ایران نیز در فراخوانی خواستار پیوستن مردم کردستان به اعتراضات سراسری در روز دانشجو شد و تاکید کرد مناطق کردنشین ایران «باید بیش از گذشتە با برنامە و نظم و تاکتیک منحصر بە خود در این خیزش شرکت نماید.»

ابی،‌ خواننده پاپ، نیز‌ در پستی اینستاگرامی برای پیوستن مردم به اعتصابات و اعتراضات سراسری ۱۴ تا ۱۶ آذرماه فراخوان داد و با اشاره به کشتار جوانان و کودکان نوشت: «نذر و بخشش فقط برای مراسم مذهبی نیست، در چنین روزهایی می‌توان پشتیبان اعتصاب‌کنندگان بود.»

همزمان با اختلال در اینترنت، موج دیوار‌نویسی‌ها برای دعوت به خیزش نیمه آذر در شهرهای مختلف ایران در حال گسترش است. در یکی از این دیوار‌نویسی‌ها نوشته شده نتیجه مقاومت آزادی و نتیجه تسلیم تبدیل شدن به کره شمالی است.

معترضان انقلابی همچنین برای پخش اعلامیه و فراخوان خیزش نیمه آذر به خیابان‌ها رفتند. ویدیوی فرستاده‌شده در روز شنبه ۱۲ آذر به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد زنان معترض شامگاه چهارشنبه نهم آذر در تهران، تراکت‌های فراخوان «اعتصاب، اعتراض، انقلاب» روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر را پخش می‌کردند.

ویدیوهای ارسال‌شده به ایران اینترنشنال همچنین نشان می‌دهد بنری برای فراخوان اعتراضات سراسری ۱۴ تا ۱۶ آذر در تهران روی پل اتوبان همت بعد از یادگار نصب شده است.

یکی از مخاطبان ایران اینترنشنال نیز در ویدیویی اختصاصی، گزارشی از فراخوان اعتراضات ۱۴ تا ۱۶ آذر در شهرک ولیعصر اصفهان ارسال کرده و گفته است: «بر در منازل همه خانه‌های شهرک این فراخوان چسبیده شده است.»

این فراخوان‌ها در حالی ادامه دارد که خیابان‌های تهران و سایر شهرهای ایران شنبه نیز صحنه اعتراضات گسترده مردمی بود.

طبق ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال، مردم تهران در محله‌های اکباتان، بلوار فردوس، ستارخان و هفت حوض با روشن کردن آتش به خیابان‌ها آمده و علیه جمهوری اسلامی و شخص علی خامنه‌ای شعار دادند.

همچنین موج گسترده شعارنویسی خیابانی و شعاردهی شبانه مردم از پنجره و بام خانه‌ها در محلات مختلف تهران و شهرهای ایران نیز ادامه داشت.

ویدیوی رسیده به ایران اینتنشنال نشان می‌دهد روز شنبه ۱۲ آذرماه شماری از شهروندان تهران در یکی از خطوط مترو شعارهای اعتراضی از جمله «مرگ بر حکومت بچه‌کش»‌ می‌دهند.

ویدیوی دیگر رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد که یکی از شهروندان کاشان به دختران و زنان شجاعی که بدون احجاب اجباری در خیابان تردد می‌کنند، شاخه‌ای گل هدیه می‌دهد.

در حالی که گسترش ابعاد خیزش انقلابی ایرانیان ادامه دارد، خبرها از ادامه ریزش در بدنه جمهوری اسلامی و افزایش فشارها بر مقامات حکومت حکایت دارد.

بخشی از اسناد لو رفته از خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران،‌ نشان می‌دهد ۱۱۵ تن از نظامیان جمهوری اسلامی به دلیل همراهی با خیزش انقلابی بازداشت شده‌اند.

همچنین بر اساس این اسناد یک درصد از کل بازداشت‌شدگان اعتراضات،‌ نظامیان حکومت هستند.

از سوی دیگر، غلامرضا منتظری و رمضانعلی سنگدوینی، نمایندگان گرگان و آق‌قلا،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا اعلام کردند دفاتر آن‌ها اخیرا هدف پرتاب کوکتل‌مولوتف قرار گرفت و به آتش کشیده شد.

با ادامه خستگی و ریزش نیروهای سرکوب، حسین رحیمی،‌ فرمانده انتظامی تهران، خواستار حمایت مادی از ماموران امنیتی شد و گفت مسئولان «از غافله جا نمانند»‌ و با تصویب قوانین حمایتی در زمینه معیشتی از ماموران «بیش از گذشته» حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *