تحصن و اعتصاب غذای جمعی از ایرانیان مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت

By | ۱۴۰۱-۰۹-۲۶

به گزارش خبرگزاری فرانسه هشت نفر از تحصن‌کنندگان ایرانی تصمیم گرفتند که به اعتصاب غذا ادامه دهند و اعلام کردند که فقط به نوشیدن آب اکتفا خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه هشت نفر از تحصن‌کنندگان ایرانی تصمیم گرفتند که به اعتصاب غذا ادامه دهند و اعلام کردند که فقط به نوشیدن آب اکتفا خواهند کرد

گروهی از ایرانیان که با برپایی چادرهایی مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت در همبستگی با معترضان در ایران دست به تحصن زده بودند، روز جمعه ۲۵ آذر واپسین روز اعتصاب غذای خود را سپری کردند.

گزارش‌ها حاکی است که هشت نفر از این گروه تصمیم گرفتند که به اعتصاب غذا ادامه دهند و اعلام کردند که فقط به نوشیدن آب اکتفا خواهند کرد.

روز جمعه همچنین صدها ایرانی دیگر نیز مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در فرانکفورت اقدام به تجمع اعتراضی کردند و شعارهای ضدحکومتی نظیر «مرگ بر ستمگر» سر دادند.

یک شهروند معترض به نام حسین زندی که ۱۳ روز است در اعتصاب غذا به‌سرمی‌برد به خبرگزاری فرانسه گفت: «انگیزه من از این اقدام واکنشی به کشتار جوانان، زنان و کودکان و همه کسانی است که برای دستیابی به آزادی به شیوه مسالمت‌آمیز مبارزه می‌کنند. هدفم از این اقدام نیز تعطیلی کنسولگری است.»

مدت زمان اعتصاب غذای این معترضان هر کدام متفاوت بوده؛ از پنج روز گرفته تا ۲۴ روز. آن‌ها این مدت از حمایت شبکه‌ای از داوطلبان جامعه ایرانیان فرانکفورت برخوردار بوده‌اند و از جمله تحت معاینات پزشکی روزانه قرار گرفته‌اند تا مطمئن شوند که سلامت جسمانی آن‌ها در خطر نیست. در نهایت نیز قرار بوده که روز جمعه اعتصاب غذای آن‌ها به پایان برسد.

شهرهای مختلف آلمان طی بیش از سه ماهی که از آغاز اعتراضات در ایران می‌گذرد، صحنه تجمعات متعددی در همبستگی با معترضان ایرانی داخل کشور بوده است.

گروهی از ایرانیان نیز برای نشان دادن حمایت خود از این اعتراضات در زمستان سرد فرانکفورت اقدام به تحصن در چادرهایی مقابل کنسولگری ایران کردند.

فریبا، یکی از داوطلبان حامی این اعتصاب غذا، به خبرگزاری فرانسه گفت که ایرانی‌ها برای کمک به یکدیگر مثل یک خانواده بزرگ گرد هم آمده‌اند.

او افزود: «آن‌چه طی این سه ماه در ایران گذشته است در تمام این چهل سال منحصربه‌فرد بوده است. ما اکنون شاهد یک وحدت حقیقی بین ایرانیان هستیم.»

دبیرکل حزب کارگزاران به‌تازگی در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبرآنلاین، صریحا اتحاد شکل‌گرفته بین ایرانیان مهاجر در همبستگی با اعتراضات ضدحکومتی داخل کشور را نتیجه بی‌توجهی مسئولان جمهوری اسلامی به «سیاست خارجی» دانسته و گفته بود که حکومت نباید اجازه می‌داد «چنین انسجامی بین مهاجران ایرانی خارج از کشور علیه جمهوری اسلامی شکل بگیرد».

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا؛ س.ن./آ.ت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *