طومار فیلمسازان مستقل ایران برای آزادی ترانه علیدوستی؛ دفاع روزنامه سپاه از بازداشت 

By | ۱۴۰۱-۰۹-۲۹

درحالی که کانون فیلمسازان مستقل ایران (ایفما) با انتشار طوماری خواستار آزادی ترانه علیدوستی شده، روزنامه جوان نزدیک به سپاه پاسداران روز سه‌شنبه از بازداشت این بازیگر سینمای ایران دفاع کرد.

کانون فیلمسازان مستقل ایران در حساب اینستاگرام خود نوشت: «ترانه علیدوستی تاکنون، بر هر صحنه و با هر بلندگویی، صدای ما بوده است، امروز بر ماست که صدایش باشیم.»

این کانون همچنین در متن طومار نوشته است: «ترانه علیدوستی یکی از مشهورترین بازیگران ایرانی و از حامیان سرسخت حقوق زنان در فضای مجازی است. به دلیل پست‌های اینستاگرامی که حمایتش از حقوق زنان در ایران را اعلام می‌کرد در هفدهم دسامبر بازداشت شد.»

کانون فیلمسازان مستقل ایران بازداشت علیدوستی را «هشداری به شخصیت‌های عمومی در ایران به عنوان بخشی از سرکوب وحشیانه رژیم علیه اعتراضات سراسری» دانسته است.

این طومار ضمن درخواست برای آزادی فوری این بازیگر تاکید می‌کند: «ترانه علیدوستی بی‌گناه است و حق آزادی بیان در فضای مجازی را دارد.»

بازداشت خانم علیدوستی موجی از واکنش‌های داخلی و بین‌المللی را به همراه داشته است. علاوه بر تجمع گروهی از سینماگران مقابل زندان اوین، جشنواره‌های بین‌المللی فیلم جهان نیز خواستار آزادی این بازیگر مطرح سینمای ایران شده‌اند.

اما روزنامه جوان در انتقاد از اعتراض‌ها به بازداشت علیدوستی نوشت: «اگر کسی با نوشته و متن تهمت زد، چون صرف اظهارات بوده، نباید اعتنایی کرد؟»

این روزنامه بدون اشاره به پیام خاصی از خانم علیدوستی اضافه کرد: «از قضا «گفتار» هم همچون رفتار باید در چارچوب قانون باشد. خصوصاً وقتی افراد مشهور هستند، تأثیرگذاری بیشتری در جامعه دارند و باید بیشتر مواظب موضع‌گیری‌های خود باشند که تشویش‌آفرین یا کذب نباشد.»

ترانه علیدوستی در صفحات اجتماعی خود از جنبش «زن زندگی آزادی» دفاع کرده و از اعدام محسن شکاری، معترض، ابراز انزجار کرده بود. به نظر می‌رسد روزنامه سپاه این مواضع را «تشویش‌آفرین» می‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *