اصغر فرهادی: اگر ترانه علیدوستی مجرم است، ده‌ها میلیون ایرانی مجرمند

By | ۱۴۰۱-۰۹-۲۹
اصغر فرهادی، کارگردان مطرح سینمای ایران، با اعتراض به بازداشت ترانه علیدوستی اعلام کرد که اگر این بازیگر مجرم است «ده‌ها میلیون» ایرانی دیگر نیز مجرم هستند.

آقای فرهادی روز سه‌شنبه در حساب اینستاگرام خود با انتشار عکسی از خانم علیدوستی نوشت: «او به خاطر حمایت به‌حق از هموطنان خود و مخالفت با حکم‌های ناعادلانه در زندان است. اگر این حمایت‌ها جرم است، ده‌ها میلیون نفر در این سرزمین مجرمند.»

تنها کارگردان ایرانی برنده جایزه اسکار افزود: «در کنار ترانه می‌ایستم و خواهان آزادی او و همکاران دیگرم جعفر پناهی و محمد رسول‌اف به همراه تمام زندانیان کمترشناخته‌شده‌ای هستم که جرمی جز تلاشی انسانی برای داشتن یک زندگی بهتر مرتکب نشده‌اند.»

بازداشت ترانه علیدوستی در روز شنبه گذشته موجی از واکنش‌های داخلی و بین‌المللی را به همراه داشته است.

علاوه بر تجمع گروهی از سینماگران مقابل زندان اوین، جشنواره‌های بین‌المللی فیلم جهان نیز خواستار آزادی این بازیگر مطرح سینمای ایران شده‌اند.

بازداشت این بازیگر سینما پس از آن صورت گرفت که محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی ایران، سینماگران معترض را صراحتا به «برخورد قضایی» تهدید کرد.

آقای فرهادی پیشتر نیز در جریان اعتراضات جاری در ایران با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی یا سخنرانی در جشنواره‌های بین‌المللی از معترضان حمایت کرده است.

این کارگردان، آن طور که در پیام اخیر خود نیز به آن اشاره کرده، در چهار فیلم با ترانه علیدوستی همکاری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *