خیزش سراسری؛ از چهلم‌های اعتراضی تا حمله با کوکتل مولوتوف به پایگاه‌های بسیج و حوزه علمیه

By | ۱۴۰۱-۱۰-۰۸

با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز خیزش فراگیر ضدحکومتی در ایران، دامنه برپایی مراسم چهلم‌ کشته‌شدگان اعتراضات خود مجالی برای پی‌گرفتن این جنبش شده ‌است.

دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال

روز گذشته فراخوان‌های بسیاری برای برگزاری مراسم چهلم حمیدرضا روحی، جوان جان‌باخته به دست مأموران حکومتی در تهران منتشر شد. از جمله در چند بزرگراه در پایتخت، اعلان‌ها و بنرهایی برای دعوت مردم به این مراسم در روز پنجشنبه ۸ دی مشاهده شد.

برای مراسم چهلم چند تن دیگر از کشته‌شدگان خیزش سراسری از جمله عاطفه نعامی در اهواز سیدجواد موسوی در اصفهان آرمان عمادی در مرودشت سپهر مقصودی در ایذه و سجاد قائمی در شیراز نیز فراخوان‌هایی منتشر شده است.

در شامگاه چهارشنبه مطابق معمول شب‌های اخیر صدای اعتراض و شعار دادن شهروندان از ساختمان‌های مسکونی به ویژه در محله‌های غرب تهران و نیز کرج شنیده شد.

شب گذشته سر در چندین ساختمان پایگاه بسیج و حوزه علمیه نیز در شهرهای مختلف با کوکتل مولوتوف معترضان خشمگین به آتش کشیده شد. از جمله این مکان‌ها حوزه علمیه ثقلین تهران وابسته به حوزه علمیه قم، پایگاه بسیج زنان شهریار، پایگاه‌های مقاومت بسیج فاطمه الزهرا و شهید فهمیده در اصفهان، یک حوزه علمیه و حسینیه در اهواز، یک پایگاه بسیج در تبریز و مقر خاتم‌الانبیا سپاه در خوی بوده است.

حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پنجشنبه نیز دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال به دست فردی ناشناس به آتش کشیده شد.
مسعود سالاری
رادیو بین المللی فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *