تظاهرات شبانه در مهاباد، آتش زدن بنرهای سلیمانی و خامنه‌ای در تهران، یزد و سنندج

By | ۱۴۰۱-۱۰-۱۳

شهرهای مهاباد و سنندج شامگاه دوشنبه شاهد اعتراضات پراکنده علیه جمهوری اسلامی و در حمایت از معترضان شهر جوانرود بود.

همچنین معترضان در چند منطقه تهران از جمله بلوار فردوس، سعادت‌آباد و زعفرانیه و شهر پردیس در شمال شرق پایتخت اقدام به سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی کردند و در چندین شهر نیز بنرهای سالگرد قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند.

شهر مهاباد که روز دوشنبه شاهد مراسم چهلم «شمال خدیری‌پور» یکی از معترضان کشته شده به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بود، شامگاه دوشنبه نیز صحنه تظاهرات خیابانی بود.

معترضان در چند منطقه شهر مهاباد با افروختن آتش، اقدام به بستن برخی از خیابان‌ها کرده و شعارهای ضد حکومتی و همچنین شعارهایی در حمایت از مردم جوانرود سردادند.

این در حالی است که در شهر جوانرود فضای امنیتی‌نظامی، استقرار گسترده نیروهای سپاه پاسداران در خیابان‌ها و معابر عمومی این شهر و همچنین بازداشت معترضان، ادامه دارد.

ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تعدادی از معترضان شامگاه دوشنبه ورودی دفتر تبلیغات اسلامی شهر سنندج مرکز استان کردستان را به آتش کشیدند.

در تهران جمعی از مردم منطقه زعفرانیه شامگاه دوشنبه به سردادن شعارهای شبانه علیه جمهوری اسلامی پرداختند. «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر جمهوری اسلامی» از جمله این شعارها بود.

در سعادت آباد تهران جمعی از معترضان دوشنبه شب اقدام به سردادن شعارهای شبانه ضد حکومتی کردند و از جمله «شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

معترضان در بلوار فردوس هم با سردادن شعارهایی چون «فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی» و «مرگ دیکتاتور» بر حمایت از اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی تاکید کردند.

همچنین شهر پردیس در شمال شرق تهران شامگاه دوشنبه شاهد قطع برق و شعارهای شبانه و ضد حکومتی بود و مردم از فراز مجتمع‌های مسکونی شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.

مناطق مختلفی از شهر تهران نیز شامگاه دوازدهم دی ماه شاهد به آتش کشیدن بنرهای‌ تبلیغات حکومتی به ویژه بنرهای مرتبط با سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، بودند.

معترضان از جمله در خیابان بنی‌هاشم تهران بنر نصب شده سالگرد سلیمانی بر یکی از پل‌های عابر این خیابان را به آتش کشیدند و در منطقه جردن نیز یکی از بنرهای سالگرد فرمانده کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران را آتش زدند.

در شهر یزد هم معترضان یک بنر نصب شده بر دیوار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد حاوی تصویر و بخشی از سخنان علی خامنه‌ای را به آتش کشیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *