واکنش‌ها به مصوبه پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی: «حمله به سربازان اروپایی مشروع است»

By | ۱۴۰۱-۱۰-۳۰

نماینده علی خامنه‌ای در روزنامه کیهان و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهدید کردند در صورت تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی اتحادیه اروپا، «مسیر ترانزیت تجاری اروپا امنیت نخواهد داشت» و حمله به سربازان اروپایی «مشروع» خواهد بود.

تعدادی از مقام‌های جمهوری اسلامی به قطعنامه پارلمان اروپا درباره درخواست از اتحادیه اروپا به منظور تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران واکنش نشان داده و تهدیداتی را مطرح کردند.

علی نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت در صورت ارائه طرح از سوی نمایندگان، «مجلس به احتمال قوی برای محکوم کردن طرف اروپایی مقابله به مثل خواهد داشت».

مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز تهدید کرد اگر سپاه پاسداران به صورت رسمی در زمره گروه‌های تروریستی اروپا قرار بگیرد، «نیروهای آن‌ها از نظر ما تروریستی خواهند بود و تمام مسیر ترانزیت تجاری اروپا در منطقه دیگر امنیت نخواهد داشت».

در همین حال حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در روزنامه کیهان نیز گفت جمهوری اسلامی نیز در اقدامی متقابل، «نظامیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تروریست تلقی خواهد کرد».

او تاکید کرد: «در این صورت برخوردمان با آن‌ها از نوع برخورد و مقابله با سایر تروریست‌ها خواهد بود؛ ضمن آن که نظامیان وابسته به اتحادیه اروپا در منطقه حضور داشته و در دسترس ما هستند.»

علی خضریان، نماینده تهران هم خطاب به اروپایی‌ها گفت: «پس از تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران از سوی آمریکا، پایگاه‌های آمریکا و تاسیسات رژیم‌های وابسته به آن، بارها به شکل بی‌سابقه، به تیر غیب گرفتار شدند.»

نمایندگان پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه ۲۹ دی قطعنامه ۳۲ بندی محکومیت سرکوب اعتراضات در ایران و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی را تصویب کردند.

با این حال خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌ها اعلام کرد این اتحادیه در جلسه روز دوشنبه وزیران امور خارجه، احتمالا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تروریستی خود قرار «نخواهد» داد اما این اقدام علیه سپاه در دست بررسی است.

ایران اینترنشنال:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *