انتشار گزارشی در باره “تجاوز به زنان زندانی در سپاه زاهدان”

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۱

طبق گزارش “حال‌ وش” سازمان اطلاعات سپاه زاهدان از تجاوز جنسی دختران و زنان به عنوان ابزاری برای اعتراف‌گیری و سناریوسازی استفاده کرده است. در جوانرود جو امنیتی حاکم شده است.

گروه رسانه‌‌ای “حال‌وش” روز پنجشنبه ۲۰ بهمن در گزارشی مفصل از تجاوز به زنان زندانی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان خبر داد.

حال وش در گزارش خود آورده است برای نخستین‌بار موفق شده با قربانیان زن مورد تجاوز قرار گرفته صحبت کند. آنها در این گفت‌وگو تائید کردند که در جریان بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان از سوی بازجویان این نهاد امنیتی مورد “تجاوز جنسی” قرار گرفته‌اند.

بازجویان اطلاعات سپاه قصد داشته‌اند از زبان زندانیان زن “بر علیه کارکنان مجموعه مکی زاهدان سناریوسازی” بکنند.

“داخل بازداشتگاه سیلی و لگد می‌زدند”

یکی از قربانیان تجاوز به حال وش گفته است: «جای حساس بدن را با لگد فشار زیادی می‌دادند و ما را سگ‌های ماده …! می‌گفتند؛ الفاظ رکیک استفاده می‌کردند که چند بار با …! رابطه جنسی داشتید.»

حال‌وش در توضیحی نوشته به دلیل اینکه فرد نام برده شده توسط بازجویان، یکی از “شخصیت‌های مورد احترام است اسم ایشان سانسور شده است”.

قربانی در تشریح وضعیت خود در داخل زندان گفته است ابتدا به صورت گروهی در یک سلول نگهداری می‌شده‌ اما ماموران آنها را بعدا به انفرادی منتقل کردند.

اعتراف گیری با تجاوز

این قربانی در ادامه گفته است بازجویان از او پرسیده‌اند”الان بگو لیدر شما کی بود؟ از مسجد مکی با چه کسی و کسانی رابطه داری؟”

مسجد مکی بزرگ‌ترین مسجد اهل سنت ایران است. در این ارتباط پیش از این برخی از نزدیکان حکومت نیز تهدید به تخریب این مسجد کرده بودند.

حال‌ وش طبق اظهارات قربانیان تجاوز جنسی نوشته است بازجویان اطلاعات سپاه اصرار کردند قربانیان بگویند با چهره‌های شاخص رابطه جنسی داشته‌اند و بپذیرند که این افراد با گروه مسلح بلوچستان و مجاهدین خلق و سلطنت‌طلبان در ارتباط بوده‌اند.

اما وقتی قربانیان این اتهامات بازجویان را انکار می‌کردند یکی از بازجویان به یکی از قربانیان گفته است: «من کاری می‌کنم که تو مثل بلبل بگی چند بار سرویس دادی اینجا لال مادرزاد به حرف می‌آد دختر هرزه!»

یک دختر قربانی: گفتند وقتشه و لباسهایمان را پاره کردند 

قربانی که مورد تجاوز قرار گرفته در ادامه شرح می‌دهد: «پس از تهدید، بازجو دو نفر را که انگار دم در منتظر بودند را صدا زد آمدند. بعد گفتند وقتشه! لباس هامو پاره کردن. هرچه فریاد زدم التماس کردم خواهش کردم منو بکشید اما این کار رو با من نکنید ولی فایده ای نداشت»

این قربانی گفته است تصمیم گرفته است خودکشی کند اما پشیمان شده  است.

حال‌وش پس از اظهارات این دختر تجاوز شده نوشته بسیاری از دختران و زنان معترض اعتراضات پس از آزادی دچار افسردگی شدید شده‌‍اند و ارتباط خود را با اطرافیانشان قطع کرده‌اند.
دویچه وله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *