تظاهرات ایرانیان در سراسر جهان در روز ۲۲ بهمن؛ جمهوری اسلامی‌ باید سرنگون شود

By | ۱۴۰۱-۱۱-۲۳

ایرانیان سراسر جهان پنج ماه است که تجمعات گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی برگزار کرده‌اند

تجمعات و راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ایرانیان مقیم خارج کشور از نیوزلند و استرالیا گرفته تا اروپا در نفی کلیت نظام جمهوری اسلامی آغاز شد.

در تصاویر و فیلم‌هایی که از شهر «ولینگتون» و «اوکلند» نیوزلند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گروهی از ایرانیان پرچم شیر و خورشید حمل می‌‌کنند و شعار «زن، زندگی، آزادی» سر می‌دهند.

ایرانیان مقیم استرالیا هم در در شهر «بریزبن» استرالیا در تظاهراتی ضدحکومتی شرکت کرده‌اند که تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

ایرانیان مقیم «سیدنی» هم با حضور در خیابان‌های این شهر خواستار سرنگونی نظام جمهوری اسلامی شدند.

از شهر «آدلاید» هم تصاویری منتشر شده که ایرانیان به فراخوان‌ تجمع روز ۲۲ بهمن پاسخ مثبت داده و با حضور در خیابان‌ها شعار «‌دموکراسی برای ایران» و «‌سفارت جمهوری اسلامی را ببندید» سر دادند.

در اروپا هم ایرانیان ساکن «استکهلم» در سوئد دست به راهپیمایی زدند و خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی شدند.

جمعیت حاضر در خیابان منتهی به پارلمان سوئد نشان می‌دهد که تعداد زیادی از ایرانیان معترض به دو زبان سوئدی و فارسی شعار می‌دهند و خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا شده‌اند.

قرار است در شهر استهکلم سه تجمع دیگر در مناطق مختلف این شهر برگزار شود که گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی فراخوان آن را داده‌اند.

تصاویر دیگری از حرکت دسته‌جمعی ایرانیان هلند به شهر «دوسلدورف» آلمان و حرکت ایرانیان مقیم هامبورگ به شهر «پاریس» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که آشکار می‌کند در این دو شهر نیز ایرانیان دست به تجمع گسترده‌ای خواهد زد.

گزارش‌ها همچنین حکایت از شرکت ایرانی‌های مقیم آلمان، فرانسه، اتریش ایتالیا، اسپانیا و ترکیه در راهپیمایی بزرگ مخالفان علیه جمهوری اسلامی حکایت دارد.

در تصاویر و ویدیو‌هایی که از این تجمعات و راهپیمایی‌ها منتشر شده است، ایرانیان معترض با حمل دست‌نوشته‌هایی خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی شده‌اند.

در مراسم راهپیمایی ایرانیان اتریش یکی از سخنرانان مراسم به نقل از توماج صالحی، خواننده رپ زندانی، گفت حکومت و قدرتی نمی‌تواند مقابل مردم و اتحاد آنها ایستادگی کند.

در شهر «مادرید» اسپانیا نیز گروهی از ایرانیان به خیابان‌ها آمدند و علیه حکومت جمهوری اسلامی شعار دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *