تظاهرات عظیم ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در بروکسل

By | ۱۴۰۱-۱۲-۰۱

شمار زیادی از ایرانیان خارج از کشور به فراخوان حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد و دریا صفایی پاسخ مثبت داده و همزمان با نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل علیه جمهوری اسلامی دست به تظاهرات زده‌اند.

همزمان با نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل جمع کثیری از ایرانیان خارج از کشور، به‌ویژه ایرانیان مقیم اروپا امروز اول اسفند (۲۰ فوریه) مقابل شورای اتحادیه اروپا در مخالفت با جمهوری اسلامی دست به تظاهرات زده‌اند.

یکی از خواسته‌های اصلی تظاهرکنندگان افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپاست.

تظاهرات عظیم ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در بروکسل

فراخوان این تظاهرات از سوی حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد و دریا صفایی، از چهره‌های شاخص مخالف جمهوری اسلامی داده شده بود.

شیرین عبادی: پایه‌های جمهوری اسلامی در خون مردم است

بنا بر گزارش‌های رسیده، در تجمع مخالفان جمهوری اسلامی در بروکسل پیام شیرین عبادی، وکیل سرشناس مدافع حقوق بشر پخش شد.

او در این پیام با اشاره به کشتار جمعه خونین زاهدان و اعدام‌ها و ترورهایی که تا کنون جمهوری اسلامی در خارج از کشور انجام داده کشورهای اروپایی را مورد انتقاد قرار داد که اگر تا حالا به دلیل “بوی نفت”، “بوی خون را در ایران استشمام” نکرده بودند، اینک جنبش “زن‌، زندگی، آزادی” آنها را “مجبور” به شنیدن صدای مردم ایران کرده است.

او گفت: «پایه‌های جمهوری اسلامی در خون مردم است».

حامد اسماعیلیون خواستار گنجاندن سپاه در فهرست تروریستی شد

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی طی سخنرانی در این تجمع سپاه پاسداران را “هیولای سیاسی و اقتصادی و امنیتی” نامید و آن را مسئول سرکوب و کشتار مردم در ایران خواند.

او با اشاره به فهرستی از نهادهایی که مستقیم یا غیرمستقیم با سپاه در ارتباط هستند و همچنین یادآوری گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه نظیر حشدالشعبی و حزب‌الله به عنوان “بازوی سپاه” در عراق و لبنان خواستار گنجاندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *