حمله نیروهای امنیتی زندان به سلول چهار زندانی سیاسی در اوین

By | ۱۴۰۱-۱۲-۰۳

طبق اطلاع «ایران وایر» روز چهارشنبه، سوم اسفند بیش از ۱۰ نفر از کادر امنیتی و حفاظتی به همراه برخی مسئولان زندان اوین، با هجوم به اتاقی که «مصطفی تاجزاده»، «سعید مدنی»، «حسین رزاق» و «محمدرضا جلایی‌پور» در آن نگهداری می‌شوند، ضمن برخورد توهین‌آمیز، وسایل شخصی آن‌ها را مورد تفتیش قرار دادند.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر این چهار زندانی سیاسی برخلاف قوانین به سلول‌های مجزا از دیگر زندانیان سیاسی منتقل شده‌اند اما فشارها نهادهای امنیتی و مسئولان حفاظت زندان بر ایشان، همچنان ادامه دارد. این دومین بار است که طی دو هفته اخیر سلول این چهار زندانی سیاسی، مورد هجوم نیروهای امنیتی و مقامات زندان قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، سلول حدودا ۴۰ متری محل نگهداری این چهار زندانی سیاسی، با هفت دوربین امنیتی به شکل صوتی و تصویری شبانه‌روز کنترل می‌شود. مدیران زندان بیان کرده‌اند که تعدادی از این دوربین‌ها مستقیم توسط وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای امنیتی رصد و ضبط می‌شود و این تفتیش‌های غیرقانونی مستقیم به دستور دادستان و مقامات امنیتی انجام می‌شود.

فشار بر گروهی از زندانیان سیاسی در حالی‌ رو به افزایش است که طی هفته‌های اخیر جمهوری اسلامی و همچنین مقام‌های قوه قضاییه مدعی شده‌اند آزادی شماری از زندانیان سیاسی به اسم «عفو» با نیت کاهش فشار از روی زندانیان سیاسی صورت گرفته است. اما به نظر می‌رسد برای گروهی از زندانیان سیاسی که مورد نظر مقامات نیستند، فشارها همچنان رو به افزایش است و از آزادی ایشان هم خبری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *