یورش نیروهای امنیتی برای ممانعت از برگزاری تجمع بازنشستگان مقابل مجلس

By | ۱۴۰۱-۱۲-۱۰

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ از حوالی ساعت ۸ صبح نیروهای سرکوبگر امنیتی و انتظامی با قُرُق خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به مجلس مانع از حضور و شکل‌گیری تجمع بازنشستگان شدند.

از همان ساعات اولیه صبح و پیش از زمان شروع تجمع اقدام به دستگیری بازنشستگان نمودند. مأموران امنیتی با اِعمال خشونت و هتاکی به بازنشستگان تعداد زیادی را مورد ضرب و شتم قرار داده و بیش از ۱۰۰ نفر از مردان بازنشسته را بازداشت کرده و به بازداشتگاه پلیس امنیت در مجاورت زندان قصر انتقال دادند.

به گفته‌ی همکاران ما تعداد زیادی از زنان بازنشسته نیز بازداشت شدند که با ۳ یا ۴ ون به مکان نامعلومی منتقل شدند.

همگی بازداشت‌شدگان حوالی غروب آزاد شده‌اند. اما حجم خشونت و سرکوبی که امروز حکومت علیه بازنشستگان معترض انجام داد بی‌سابقه و نشان از ضدیت‌ و ترس‌اش از حق‌خواهی و مطالبه‌گری در جامعه است.

لازم به ذکر است که برخورد خشن مأموران تنها به مقابل مجلس ختم نمی‌شد و نیروهای سرکوبگر در مترو بهارستان نیز مستقر شده و ضمن هتاکی و برخورد خشونت‌آمیز به تمامی عابران، سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت داشتند.

این برخوردهای سرکوبگرانه حکومت علیه بازنشستگان در حالی صورت می‌گیرد که آنان را بیشتر از هر زمان دیگری به باتلاق فقر و فلاکت کشانده است. در مقابل اجرای حقوق قانونی که برای بازنشستگان مصوب شده است مقاومت می‌کند و با تحمیل وضعیت اسفبار معیشتی به جامعه، خانواده‌ها را ورطه‌ی نابودی و فروپاشی کشانده است و حتی حاضر به تحمل یک تجمع اعتراضی از طرف آنان نیست.

بازنشستگان، کارگران، معلمان و تمامی مزدبگیران خوب می‌دانند که حاکمیت حاضر به تحقق خواست و مطالبات و کمترین میزان از بهبود در وضعیت معیشتی آنان نیست و هیچ راهی بجز تلاش برای ایجاد تغییراتی بنیادین برای برون‌رفت از این جهنم باقی نمانده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران برخورد سرکوبگرانه و بازداشت بازنشستگان را قویاً محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد که تنها راه پایان دادن به این وضعیت فاجعه‌بار کنونی، اتحاد عمل تمامی کارگران و سایر مزدبگیران شاغل و بازنشسته و دیگر اقشار و‌ گروه‌های معترض جامعه برای پیشبرد مبارزات متحدانه و منسجم‌شان است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۹ اسفند ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *