۷۰۰ دانش‌آموز یکشنبه در خوزستان مسموم شدند

By | ۱۴۰۱-۱۲-۱۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، شمار دانش‌آموزان دختر مسموم شده در این استان در روز یکشنبه ۱۴ اسفند را ۷۰۰ نفر اعلام کرد.

به گفته «حبیب حی‌بر»،  ۵۰۰ تن از دانش‌آموزان مسموم شده درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، اما ۲۰۰ تن همچنان بستری و تحت نظر هستند.

این مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود، روز گذشته نیز ۷۰ تن از دانش‌آموزان در «هفتکل» مسموم شدند که با احتساب این افراد، شمار کل دانش‌آموزان مسموم‌شده در استان خوزستان به ۷۷۰ تن رسیده است.

امروز ویدیوهای متعددی از حملات شیمیایی به مدارس دخترانه شهرهای اهواز، رامهرمز، ماهشهر، امیدیه، سربندر و آبادان در استان خوزستان منتشر شده است.

همچنین گزارش‌ها از پرشدن بیمارستان‌های این شهرها به ویژه شهرستان رامهرمز از دانش‌آموزان مسموم شده حکایت دارند.

شمار مدارسی که طی روز یکشنبه هدف حملات شیمیایی قرار گرفته‌اند، به دست‌کم ۸۰ مدرسه رسیده است.

حملات شیمیایی امروز به مدارس دخترانه در استان‌های تهران، خوزستان، لرستان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، البرز، مرکزی، اردبیل، گلستان، یزد، همدان،آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی روی داده است.

هم‌زمان با حملات به مدارس دخترانه، گزارش‌هایی نیز از حمله با گاز سمی به دانشگاه الزهرا در تبریز نیز منتشر شده است.

بر اساس گزارش کاربران شبکه‌های اجتماعی، در پی این حمله، شماری از دانشجویان موفق شدند به بیرون از دانشگاه بگریزند، اما شمار قابل توجهی در ساختمان داخلی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای الزهرا محبوس ماندند.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که نیروهای امنیتی با حضور فوری در محل جو امنیتی برقرار کردند.

هم‌زمان با گسترش دامنه حملات شیمیایی به مدارس دخترانه در ایران، اعترضات و تجمعات والدین نیز با سرکوب و برخورد امنیتی نیروهای جمهوری اسلامی مواجه شده است.

فعالان حقوق زنان امروز از جلوگیری نیروهای حکومتی از برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل اداره آموزش‌وپرورش استان گیلان خبر داده‌اند.

بر اساس گزارش وبسایت «بیدارزنی»، در تجمع والدین در گیلان، شعارهای «امنیت بچه‌ها، تامین باید گردد» و «مسوول بی کفایت، استعفا استعفا» سر داده شد.

به نوشته بیدارزنی، با آغاز شعارها، تعداد نیروها به‌شدت افزایش یافت و این نیروها با اسپری فلفل اقدام به متفرق کردن معترضین کردند.

گزارش شده که ماموران امنیتی و پلیس، هر معترضی که اقدام به فیلمبرداری داشت را متوقف و گوشی وی را ضبط می‌کردند و در مقابل نیز، معترضین گوشی‌های مامورانی را که مشغول فیلمبرداری از مردم کرده بودند را از دست آنان خارج کرده و به اطراف، پرتاب کردند.
ایران‌وایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *