چاره دولت رئیسی برای ناهمخوانی در ساعات کار: یکی از والدین «شناور» شود

By | ۱۴۰۲-۰۱-۰۶

در پاسخ به انتقادها از ناهماهنگی بین شروع ساعت کار اداری و آغاز کار مدارس برای خانواده‌ها، دولت سیزدهم اعلام کرد که ساعت آغاز به کار یکی از والدین در «تعامل» با دستگاه‌های اجرایی «شناور» می شود.

بر اساس مصوبه هیئت دولت، از آغاز فروردین سال ۱۴۰۲ ساعت کشور تغییر نکرد و ساعت شروع فعالیت مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی ۸ صبح و ساعت کاری کارمندان ادارات ۷ صبح اعلام شده است.

این برنامه‌ریزی به آن معنا است که ادارات والدین قبل از باز شدن مدارس باز می‌شوند و در برنامه والدین شاغل برای رساندن بچه‌ها به مدرسه اخلال ایجاد می‌شود.

پس از اعلام این مصوبه بسیاری از خانواده‌ها به‌ویژه آن‌هایی که پدر و مادر هر دو شاغل هستند از این مصوبه به دلیل مشکلات ناشی از یک ساعت فاصله زمانی ایجادشده انتقاد کردند.

بر اساس تبصره پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور مورخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، دستگاه‌های اجرایی «در تعامل با یکدیگر» مکلف شدند: «با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت کنند. کارکنان زن سرپرست خانوار که دارای این شرایط باشند هم مشمول همین حکم خواهند بود.»

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز روز پنج‌شنبه، سوم فروردین، اعلام کرد: «تعداد کارکنان دستگاه‌های اجرایی که دارای فرزندان مدرسه‌ای هستند، نسبت به جامعه هدف دانش‌آموزی کشور رقم قابل توجهی نیست. در عین حال در بخشنامه نیز پیش‌بینی شده است که مدارس نیم‌ساعت زودتر از ساعت تعیین‌شده باز شوند تا مشکل والدین این دانش‌آموزان برطرف شود.»

میثم لطیفی در ادامه گفت که در صورت شاغل بودن هر دوی والدین «دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری هستند تا تأخیر اولیه برای والدین در ساعت حضور شناور لحاظ شود، به‌خصوص برای والدینی که کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی دارند.»

بر اساس گزارش‌ها نزدیک به ۱۶ میلیون نفر دانش‌آموز و یک میلیون نفر کارمند در بخش آموزش فعال هستند و با توجه به آمار والدین شاغل در بخش‌های دولتی و اداری می‌توان گفت که بسیاری از خانواده‌ها با بازگشایی مدارس پس از تعطیلات نوروز با مشکلات بسیاری روبه‌رو شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *