طرح دو اتهام جدید علیه سهند نورمحمدزاده پس از افشاگری‌ درباره تحمل شکنجه‌ در زندان

By | ۱۴۰۲-۰۱-۲۳

وکیل انتخابی سهند نورمحمدزاده، از بازداشت‌شدگان اعتراضات، از طرح دو اتهام جدید «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» علیه موکلش خبر داد.

به گفته حامد احمدی، این اتهام‌های جدید پس از انتشار یک فایل صوتی از موکلش در رابطه با شکنجه در دوران بازداشت مطرح شده است.

سهند نورمحمدزاده روز ۱۱ فروردین به تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که دادگاه او تنها هفت دقیقه طول کشید و در تمام مراحل دستگیری و داخل زندان، شکنجه و اعدام مصنوعی شده است.

از زمان انتشار این فایل صوتی، آقای نورمحمدزاده به سلول انفرادی زندانی رجایی شهر منتقل شده است.

آقای احمدی به وبسایت امتداد گفته که از زمان انتقال موکلش به انفرادی دیگر خبری از او ندارد و مسئولین زندان رجایی‌شهر از دیدار سهند با خانواده یا وکلیش جلوگیری می‌کنند.

نورمحمدزاده روز ۱۲ مهر و در جریان اعتراضات سراسری، در مقابل خانه خود در غرب تهران بازداشت و روز ۱۶ آبان‌ به اتهام «محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات» در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد.

اما پس از ارسال پرونده‌ نورمحمدزاده به شعبه هم‌عرض در دادگاه انقلاب به دستور دیوان عالی کشور، در نهایت وکیل او روز ۹ فروردین از لغو حکم اعدام موکلش خبر داد، اما گفت که اتهام «محاربه» علیه این زندانی سیاسی همچنان باقی است.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی تاکنون چهار معترض بازداشت‌شده در جریان اعتراضات سراسری اخیر را پس از برگزاری دادگاه‌هایی که دارای شرایط منصفانه نبوده‌اند، اعدام کرده است.

همچنین پیشتر گزارش‌های متعددی از اعمال شکنجه به ویژه خشونت‌ها و تجاوزهای جنسی علیه بازداشت‌شدگان اعتراضات منتشر شده است.
رادیو فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *