ابراهیم رئیسی: آمار سقط جنین در ایران «نگران کننده» است

By | ۱۴۰۲-۰۱-۲۷

ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران، روز شنبه ۲۶ فروردین، در چهارمین جلسه ستاد ملی جمعیت که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، آمار سقط جنین در ایران را «نگران کننده» دانست.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران، روز شنبه ۲۶ فروردین، در جلسۀ ستاد ملی جمعیت گفت: «آمارهای ارائه شده درباره سقط جنین در ایران نگران‌کننده است و توجه وزارت بهداشت نسبت به موضوع سقط جنین ضروری است».

ابراهیم رئیسی در ادامه، تأکید کرد: «باید هماهنگی‌های بیشتری با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان در این زمینه صورت بگیرد».

در جریان این جلسه، صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موظف شدند مسائل شرعی این مسئله و همچنین عوارض و تبعات فردی و اجتماعی آن در جامعه را بیشتر تبیین کنند.

ابراهیم رئیسی همچنین موضوع جمعیت را از جمله موضوعات کلیدی و محوری ایران عنوان کرد و با اشاره به فرصت بسیار کوتاه برای عبور از بروز مشکل جمعیتی، بر ضرورت توجه و اقدام جدی دستگاه‌های مسئول نسبت به وظایف خود در این باره تأکید کرد.

به رغم آنکه آمار رسمی سقط جنین در این جلسه اعلام نشد اما دو سال پیش، رئیس کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده در مجلس شورای اسلامی، آمارروزانه سقط جنین درایران را نزدیک به ۲۰۰۰ هزار مورد، یعنی سالانه ۷۰۰ هزار سقط جنین اعلام کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *