۶۹ واحد صنفی در اصفهان بخاطر بی‌حجابی پلمب شده‌اند

By | ۱۴۰۲-۰۲-۰۹

همزمان با ادامه فشارهای حکومت برای اعمال مقررات حجاب اجباری، ده‌ها واحد صنفی در اصفهان پلمب شد.

جواد محمدی فشارکی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان، روز جمعه ۸ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد که از زمان اجرای طرح برخورد با بی‌حجابی، ۶۹ واحد صنفی پلمب شده‌اند.
به گفته فشارکی، این طرح از نیمه دوم فروردین‌ماه تشدید شده است.
 خامنه‌ای روز پانزدهم فروردین‌ماه با موضع‌گیری علیه حق انتخاب پوشش زنان، بی‌حجابی را حرام شرعی و سیاسی اعلام کرد.
حکومت ایران به شیوه‌های گوناگون از قبیل محرومیت اجتماعی مخالفان حجاب اجباری و پلمب اصناف به بهانه بی‌حجابی کارکنان یا مشتریان تلاش می‌کند زنان را به پیروی از حجاب اجباری وادار کند.
اما اخبار هرروزه درباره تعطیلی مشاغل در شهرهای کوچک و بزرگ ایران حاکی از نافرمانی مدنی گسترده زنان با تاکید بر حق انتخاب پوشش است.
روزنامه شرق روز پنجشنبه ۷ اردیبهشت‌ماه، شمار واحدهای صنفی پلمب‌شده در یک ماه اخیر را حدود دو هزار واحد ارزیابی کرده است.
شماری از حقوقدانان از این شیوه حکومت در برخورد با مخالفان حجاب اجباری انتقاد کرده و از آن به عنوان «خشونت حکومتی» یاد کرده‌اند.
محسن برهانی، استاد حقوق دانشگاه تهران و دانش‌آموخته حوزه علمیه قم، توسل حکومت به اعمال فشار در موضوع حجاب را نقض حقوق شهروندان دانسته است.
همایون کاتوزیان، جامعه شناس و استاد دانشگاه آکسفورد در انگلستان، هم پیشتر در گفتگو با صدای آمریکا، به نظرات بسیاری از فقهای اسلامی درباره اجباری نبودن حجاب اشاره کرد.
با این حال مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان در ادامه تلاش‌های حکومت در اعمال حجاب اجباری، از نصب پوسترهای رعایت حجاب در ورودی‌های واحدهای صنفی در روزهای آینده خبر داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *