یورش نیروهای وزارت اطلاعات به منزل خواهر امیرحسین مرادی، دانشجوی نخبه زندانی

By | ۱۴۰۲-۰۲-۰۹

نیروهای اداره کل اطلاعات استان مازندران روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه با یورش به منزل خواهر امیرحسین مرادی، دانشجوی المپیادی و زندانی دانشگاه شریف، ضمن تفتیش و بازرسی، اقدام به توقیف برخی از لوازم شخصی اعضای این خانواده از جمله گوشی‌های موبایل آنها کردند.

امیرحسین مرادی، دانشجوی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری در سال ۱۳۹۶ است که از بیست و دوم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ همزمان با علی یونسی، دیگر دانشجوی این دانشگاه و برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم سال ۱۳۹۶ بازداشت شده و تاکنون زندانی است.

گزارش‌ها از یورش روز جمعه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ نیروهای اداره کل اطلاعات مازندران به منزل خواهر امیرحسین مرادی حاکی است که این نیروها اقدام برخورد خشونت‌آمیز با حمیده مرادی و همسرش کرده‌اند و پس از تفتیش منزل، برخی از لوازم شخصی آنها از جمله گوشی‌های موبایل‌هایشان را نیز ضبط کرده‌اند.

نیروهای اطلاعات همچنین به خواهر امیرحسین مرادی و داماد او گفته‌اند که از سوی وزارت اطلاعات به تهران احضار شده‌اند.

رضا یونسی، برادر علی یونسی دیگر دانشجوی المپیادی و زندانی دانشگاه شریف، در توییتی یورش نیروهای وزارت اطلاعات به منزل خواهر امیرحسین مرادی را تایید کرد.

امیرحسین مرادی و علی یونسی، دو دانشجوی نخبه زندانی، روز ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ در پیامی از زندان اوین به مناسبت سومین سالروز بازداشت خود با تاکید بر اینکه به «تحقق یافتن ایرانی آزاد یقین» دارند، گفتند: «ما در پس رنج‌ها و سختی‌های این سالیان به فرارسیدن لحظه‌های شادی حقیقی، به طلوع صبح زیبای آزادی و به تحقق ایرانِ آزادِ آزاد یقین داریم.»

آنها با اشاره به اینکه از روز بازداشت‌شان در ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ همراه با ضرب و شتم به بند ۲۰۹ زندان اوین، متعلق به وزارت اطلاعات، منتقل شده‌اند و تا دو سال در سلول‌های انفرادی و دربسته محبوس بوده‌اند و در سال سوم به بند عمومی زندان اوین منقل شده‌اند.

این دو دانشجوی نخبه که از سوی دادگاه انقلاب تهران هر یک به ۱۶ سال زندان که ده سال آن قابل اجراست محکوم شده‌اند در پیام خود همچنین گفتند: «ما نیز مانند تمام جوانانی که در خیابان‌ها کشته شدند آرزویی جز آزادی ایران نداریم و در برابر آنها مقاومت در زندان وظیفه‌ای است کوچک بر دوش ما.»

یورش نیروهای وزارت اطلاعات به منزل خواهر امیرحسین مرادی در حالی انجام شده است که پیش از این خانواده علی یونسی نیز به شدت تحت فشار دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.

میریوسف یونسی، پدر علی یونسی از روز چهارشنبه هفتم دی ماه ۱۴۰۱ در شاهرود بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد و با گذشت چهار ماه همچنان تحت بازداشت قرار دارد.

فشار، تهدید و بازداشت اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و همچنین خانواده معترضان و مخالفان کشته یا اعدام شده در جمهوری اسلامی سابقه‌ای به درازای عمر استقرار این حکومت دارد و دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قوه قضائیه بارها اقدام به بازداشت و تشکیل پرونده و زندانی کردن اعضای این خانواده‌ها کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *