علی خامنه‌ای: اگر به حرف‌هایم درباره فساد گوش می‌کردند وضع بهتری داشتیم

By | ۱۴۰۲-۰۲-۱۰

همزمان با انتشار خبر رشوه ۷۰ دستگاه خودرو از سوی وزیر صمت برای فرار از استیضاح، خامنه‌ای گفت اگر به گفته‌هایش درباره فساد توجه می‌شد، وضع کشور بهتر بود.

علی خامنه‌ای روز شنبه، نهم اردیبهشت و هم زمان با هفته «کار و کارگر» با شماری از کارگران دیدار داشت و در حالی‌که آن‌ها را خطاب قرار داده بود، گفت: «از نگاه اسلام، درآمد باید ناشی از سعی و کار و تلاش باشد؛ بنابراین پول‌ها و ثروت‌های بادآورده، واسطه‌گری، سوداگری، دلال‌بازی، رشوه، ویژه‌خواری به علت ارتباط با فلان شخص و رباخواری، مخالف منطق قرآنی و دستور پروردگار است.»

تاکید او به کارگران برای «کسب درآمد از راه سعی و تلاش» و دوری از «ثروت بادآورده» در حالی‌ست که اعتصاب پیوسته و سراسری کارگران پروژه‌ای شاغل در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد به دلیل مشکلات صنفی و معیشتی از یک هفته فراتر رفته است.

خامنه‌ای حرف‌های دو دهه قبل خود مبنی بر «ضرورت مبارزه همه‌جانبه با اژدهای هفت سر فساد» را تکرار کرد و مدعی شد اگر همان زمان «دولت‌ها و مسوولان» به حرف او گوش کرده و «اقدام» می‌کردند، امروز «وضع بهتری» داشتیم.

او در ادامه از دولت و مجلسی که وابستگان به حکومت آن را «انقلابی و یک‌دست» می‌خوانند خواست تا «این مبارزه را جدی دنبال کنند» و گفت اگر «جرات مبارزه با مفسد داخلی» نباشد، «شجاعت مبارزه با زورگویی‌های دشمن خارجی» هم سلب می‌شود.

رهبر جمهوری اسلامی در شرایطی ارگان‌ها و نهادهای حکومتی را به مقابله با «سوءاستفاده‌کنندگان از تجارت، اعتبارات بانکی یا بدهکاران عمده بانکی» توصیه کرد که فسادهای گسترده در طول چهار دهه گذشته عمدتا با حمایت مقام‌های وابسته به حکومت شبکه‌سازی شده است.

از سوی دیگر، چهره‌ها یا گروه‌های افشاکننده فساد حتی اگر از جریان نزدیک به حاکمیت باشند، از شبکه قدرت طرد و مجازات می‌شوند.

در جریان افشاگری احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز در مجلس درباره رشوه وزارت صمت به نمایندگان برای صرفنظر کردن از دور قبلی استیضاحش، این نماینده روز شنبه به دادستانی احضار شد.

در روزهای گذشته نیز دولت، وزارت صمت و برخی نمایندگان نزدیک به دولت علیرضابیگی را تهدید به برخورد قضایی کرده بودند.

هم‌زمان، روزنامه فرهیختگان در گزارشی به بدهی‌های بانکی سرسام‌آور استقلال و پرسپولیس پرداخت و گفت این دو تیم، در مجموع ۴۴۷ میلیارد تومان بدهی بانکی ریالی و دلاری دارند و جزو «ابربدهکاران بانکی» هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *