فراخوان کامیون‌داران برای اعتصاب سراسری از اول خرداد

By | ۱۴۰۲-۰۲-۱۴

هم‌زمان با این اعتصابات، اتحادیه تشکل‌های کامیون‌داران و رانندگان سراسر کشور با انتشار بیانیه‌ای، سال ۱۴۰۱ را سالی «سخت و کمرشکن» برای جامعه حمل و نقل کشور توصیف کرده و گفتند راه‌های مدنی اعتراضاتشان مانند شکایت، اعتصاب‌های کوتاه‌مدت و …، به نتیجه نرسیده است.

این بیانیه همچنین به کمبود سوخت، بالا رفتن قیمت ارز و تورم افسار گسیخته‌ای اشاره کرد که بر نرخ لوازم یدکی، لاستیک، روغن و دیگر ملزومات مصرفی کامیون‌ها اثر گذاشته است.

محاسبه نکردن «تن بر کیلومتر» که پیش از این در خرداد سال ۹۷ منجر به اعتصابی بزرگ و سراسری شده بود، عدم پرداخت کرایه‌ها از طرف شرکت‌هایی مانند محصولات امور دام و جی‌تی‌سی، نبود جاده‌های استاندارد، به حساب نیاوردن رانندگی در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور و …، از دیگر مشکلاتی است که کامیون‌داران با آن‌ها مواجه‌ هستند.

این تشکل صنفی در ادامه با تاکید بر این که کامیون‌داران و رانندگان «بدون پشتیبانی قانونی رها و ورشکسته شده‌اند»، خواهان «به‌روزرسانی نرخ کرایه‌ها با ضریب واقعی بر احتساب تورم موجود در بازار» شد.

نویسندگان بیانیه همچنین یادآور شدند با توجه به این که چشم‌انداز حل مشکلاتشان از راه‌های قانونی وجود نداشته و ندارد، از «یکم خرداد» دست به «اعتصابی سراسری» خواهند زد و در این مسیر، از مردم و سایر اقشار درخواست کمک و یاری کردند.

در پایان این بیانیه آمده است: «بارها گفته‌ایم که صبر ما هم حدی دارد و چنین ظلم و ستمی که بر این قشر زحمت‌کش اعمال می‌شود، دیگر قابل تحمل نیست. حکومت باید این را بفهمد که نمی‌تواند با سرنوشت کامیون‌داران و خانواده آن‌ها بازی کند و باید این هشدار را جدی بگیرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *