اکبر لیموچی، مدیر مسئول روزنامه توسعه جنوب، به ضرب گلوله در ایذه به «قتل» رسید

By | ۱۴۰۲-۰۲-۲۳

اکبر لیموچی، مدیرمسئول روزنامه توسعه جنوب، شامگاه جمعه بیست و دوم اردیبهشت ماه در یکی از کافه‌های شهر ایذه هدف سوء قصد مسلحانه قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان در اثر شدت جراحات ناشی از اصابت گلوله جان باخت.

سایت خبری رکنا و همچنین وب‌سایت روزنامه همشهری گزارش دادند که «مردان مسلح با حمله به کافه‌ای در خیابان سلمان فارسی شهر ایذه، اکبر لیموچی را به گلوله بستند» که در اثر این حمله «اکبر لیموچی، مدیرمسئول روزنامه توسعه جنوب به قتل رسید و چند نفر از نزدیکان او نیز زخمی شدند».

حسن سبزواری، بخشدار مرکزی ایذه، با تایید «قتل مدیر مسئول روزنامه توسعه جنوب» گفت: «این حمله مرگبار به کافه‌ای در خیابان سلمان فارسی شهر ایذه انجام شد» و در جریان ان «اکبر لیموچی با اصابت گلوله جان باخت.»

بخشدار مرکزی ایذه از ارائه جزئیات بیشتر درباره این سوء قصد مسلحانه خودداری کرد و افزود که «تحقیقات پلیسی برای شناسایی متهم آغاز شده است».

همزمان صمد عباسی، رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، به سایت رکنا گفت:«عامل این جنایت سوار بر خودرو ال ۹۰ به محل جنایت آمده و با ورود به کافه، مقتول را به قتل رساند.»

رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی گفت که در حال حاضر «تیم پلیسی برای شناسایی عاملان این جنایت تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.»

در همین حال کانال تلگرامی صدای جریده که رویدادهای استان خوزستان را پوشش می‌دهد، عامل این سوءقصد را «یک نفر» عنوان کرد و افزود: «عصر روز جمعه، مرد مسلح با حمله به کافه‌ای در خیابان سلمان فارسی شهر ایذه، یک فعال رسانه‌ای به نام اکبر لیموچی را به گلوله بست» که در جریان این حمله «اکبر لیموچی به قتل رسید».

رضا کلاه کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نیز در پیامی از قتل مدیرمسئول روزنامه توسعه جنوب با عنوان «درگذشت برادر خدوم اکبر لیموچی از روزنامه نگاران استان خوزستان» یاد کرد و آن را «ضایعه‌ای دردناک» خواند که «جامعه رسانه‌ای خوزستان را متاثر ساخته است.»

سوء قصد مسلحانه منجر به «قتل» اکبر لیموچی، مدیر مسئول روزنامه توسعه جنوب، در شهر ایذه در حالی رخ داده است که این شهر استان خوزستان در جریان اعتراضات سراسری شاهد کشته شدن چندین تن از کودکان، جوانان و زنان با شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بوده است.

کیان پیرفلک ۹ ساله، سپهر مقصودی ۱۴ ساله، آرتین رحمانی ۱۶ ساله، میلاد سعیدیان‌جو، بی‌بی اشرف نیکبخت، حمیدرضا شریعتی، دنیا فرهادی، صائب سرقلی، علی مولایی، حامد سلحشور، محمود احمدی، حسین سعیدی از جمله کشته شدگان ایذه در جریان اعتراضات هستند.

دستگاه‌های امنیتی و قضائی جمهوری اسلامی همچنین شماری از جوانان ایذه را بازداشت کرده‌اند و از این میان، خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه روز جمعه ۱۸ فروردین اعلام کرد که برای «عباس کورکوری مشهور به مجاهد کورکور» تحت عنوان «متهم اصلی کشته شدن کیان پیرفلک» حکم اعدام صادر شده است.

این در حالی است که ماه‌منیر(زینب) مولایی‌راد، مادر کیان که هنگام اصابت گلوله به فرزند و همسرش سرنشین خودرو بوده، در مراسم تشییع فرزندش به صراحت گفت که شلیک به کیان پیرفلک توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی انجام شده است.

میثم پیرفلک، پدر کیان، نیز پس از بهبودی نسبی جراحات ناشی از اصابت گلوله، با انتشار ویدیویی گفت: «دادخواه خون پسرم هستم، من هیچ شکایتی از مجاهد کورکور و بچه‌های ایذه نکرده و نخواهم کرد چون من و همسرم به چشم خود دیدیم که نیروهای امنیتی به فرماندهی سردار عیدی علیپور، ماشین ما را به رگبار بستند، مرا زخمی کردند و پسرم را به قتل رساندند.»

بازداشت شدگان ایذه از زمان بازداشت تا پس از برگزاری دادگاه و در مورد مجاهد کورکور تا «پس از صدور حکم اعدام» از داشتن وکیل انتخابی و دسترسی به دادرسی عادلانه محروم بوده‌اند.

در چند هفته گذشته فشارها بر خانواده‌های دادخواه کشته شدگان ایذه افزایش یافته و شماری از اعضای این خانواده‌ها از جمله فواد چوبین دایی آرتین رحمانی پیانی نوجوان کشته شده، و همچنین معصومه (مهسا) احمدی، نامزد حامد سلحشور جوان ۲۲ ساله کشته شده به دست نیروهای امنیتی، بازداشت شده‌اند.
رادیوفردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *