خرید کالای دست دوم هم برای مردم دشوار شده است

By | ۱۴۰۲-۰۲-۲۹
تعداد عروس و دامادهایی که برای خرید لوازم دسته دوم مراجعه می کنند بیشتر شده است
گروه اقتصادی: افزایش قیمت‌ هر روزه لوازم خانگی در کنار وضعیت اقتصادی ضعیف مردم، خرید لوازم خانگی نو رو برای افراد به خصوص تازه عروس و دامادها دشوار کرده و ناچارا آن‌ها را به سمت خرید از بازار دست دومی‌ها سوق می‌دهد.

به گزارش دیده‌بان ایران،داوود عبداللهی‌فر، رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان تهران درباره اقبال مردم به کالاهای دست دوم،  گفت: «اگر بخواهیم به فروش‌مان نگاه کنیم باید بگویم که به آن شکل نیست. چون همانطور که جنس‌های نو گران می‌شود، روی اجناس دست دوم هم تاثیر می‌گذارد. از سوی دیگر هم بنیه مالی مردم ضعیف است و هم قدرت خرید پایین آمده است؛ حتی گاهی مردم جنس‌های دست دوم را هم به سختی می‌خرند.»

وی ادامه داد: «مورد دیگر اینکه مردم هم کمتر فروشنده هستند. بدین معنا که یک زمانی حساب می‌کردند که وقتی می‌خواهند کالایی را تبدیل به پول کنند، ما‌به‌التفاوتش زیاد نیست ولی الان این فاصله افزایش داشته است. از این رو ترجیح می‌دهند از جنس‌هایشان استفاده کنند تا زمانی که فرسوده می‌شود و بعد اقدام به فروش کنند.»

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان همچنین درباره خرید اجناس دست دوم توسط عروس و دامادها به دیده بان ایران گفت: «برخی که می‌خواهند زندگی‌شان را شروع کنند، شاید تهیه جنس نو برایشان سخت باشد و به سمت کالاهای دست دوم می‌روند. تعداد عروس و دامادهایی که برای خرید لوازم دسته دوم مراجعه می کنند بیشتر از گذشته شده است. در مجموع صنف ما در رکود کامل به سر نمی‌برد ولی جنس خوب نیست. خانواده‌ها معمولا ترجیح می‌دهند تا می‌توانند استفاده کنند.»

عبداللهی‌فر همچنین درباره وضعیت صنف متبوع خود گفت: «20 درصد ریزش و تغییر شغل داشته‌ایم که عاملش هم فضای مجازی است. یک زمانی مردم اگر می‌خواستند کالایشان را بفروشند از همکاران ما دعوت می‌کرند ولی امروز خودشان کالای‌شان را در فضای مجازی می‌گذارند و می‌فروشند. به همین دلیل همکاران ما آسیب دیدند و تغییر شغل می‌دهند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *