پاسخ تلویحی محمود صادقی به خامنه‌ای: در شیوه حکمرانی خود بازنگری کنید

By | ۱۴۰۲-۰۳-۱۶

محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی پس از سخنرانی اخیر رهبر جمهوری اسلامی، بدون خطاب قرار دادن مستقیم او، از خامنه‌ای خواست در شیوه حکمرانی خود، «بازنگری» کند.

او در توئیتی نوشت: «به جای اینکه معترضان را احساساتی، غافل، اراذل و اوباش، پادو و پیاده‌نظام دشمن بنامید، اندکی در شیوه حکمرانی خود، که عامل اصلی نارضایتی مردم است، اندیشه و بازنگری کنید.»

علی خامنه‌ای روز یکشنبه در سخنرانی سالانه خود در مقبره روح‌الله خمینی، بار دیگر به معترضان ایرانی حمله کرد و فعالان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی در خارج از کشور را نیز «عناصر خائن» و «مزدور» خواند.

او مردم معترض داخل کشور را «پیاده‌نظام آن‌ها در داخل» خواند و افزود که معترضان «ترکیبی از آدم‌های مغرض و بیشتر از آن افراد غافل و برخی اراذل و اوباش بودند».

جمهوری اسلامی در عمر بیش از چهل ساله خود هرگز اعتراضات مردمی و گروه‌های مختلف منتقد یا مخالف خود را به رسمیت نشناخته و با مرتبط عنوان‌کردن آن‌ها به خارج از کشور، این اعتراضات را به‌طور کامل سرکوب کرده است.

علاوه بر سرکوب اعتراضات آبان ۱۳۹۸ که بر اساس گزارش‌ رویترز حدود ۱۵۰۰ کشته برجای گذاشت، نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات اخیر نیز بیش از ۵۰۰ معترض، ازجمله ده‌ها کودک، را کشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *