حاجی‌زاده موشکی ساخته که دکان آمریکایی‌ها را تخته می‌کند

By | ۱۴۰۲-۰۳-۱۷

روزنامه دولتی “ایران” امروز با نگرانی نوشت: به‌رغم گزارش‌های رسانه‌های غربی درباره مختومه اعلام شدن پرونده یکی از سه مکان ادعایی آژانس، رافائل گروسی روز گذشته در بیانیه مقدماتی خود در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ارزیابی آژانس درباره سایت مریوان همچنان پابرجاست.

این منبع حکومتی نوشت: حال باید دید جزئیات گزارش آژانس و همچنین نحوه بررسی پاسخ‌های ایران که مشخصاً از یک گروکشی جدید از سوی آژانس حکایت دارد، چگونه خواهد بود.

این در حالیست که سپاه پاسداران امروز بار دیگر از پیشرفت در برنامه های موشکی خود خبر داد و مدعی ساخت یک موشک هایپرسونیک به نام «فتاح» شد.

موشک‌های مافوق صوت می‌توانند حداقل پنج برابر سریع‌تر از سرعت صوت و در یک مسیر پیچیده پرواز کنند که رهگیری آنها را دشوار می‌کند.پاسدار حاجی زاده گفته: این جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران است که دکان آمریکایی‌ها را تخته می‌کند. (فیلم زیر)

همچنین توئیتی منتسب به پاسدار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در رسانه های حکومتی دست به دست می شود که در آن نوشته شده طلوع سه شنبه طلوع خورشید در یک روز عادی نیست خورشید امروز با فتاح طلوع می کند…

سپاه نیوز نوشت: این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد. برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

این منبع افزود: موشک هایپرسونیک فتاح که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد. سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: با رونمایی از موشک هایپرسونیک سپاه دکان فروش تسلیحات آمریکا بسته خواهد شد. واکنش‌ها به خبر رونمایی موشک هایپرسونیک سپاه خیلی معنادار بود.

از سوی دیگر سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) گفته مقام‌های آمریکایی در جریان ادعای مطرح شده در ایران قرار گرفته‌اند اما ما به این گزارش‌ها شک و تردید داریم.

با این حال خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به رونمایی اولین موشک هایپرسونیک در ایران آن را تشدید کننده نگرانی های غرب درباره توانمندی موشکی سپاه پاسداران تلقی کرد و نوشت: رژیم ایران علیرغم مخالفت غرب به ارتقای برنامه دفاع موشکی خود ادامه می دهد

جروزالم ‌پست نیز با بازتاب رونمایی از موشک فتاح، نقل قول پاسدار حاجی‌زاده را منتشر کرد و نوشت: موشک هایپرسونیک فتاح می‌تواند ظرف ۴۰۰ ثانیه به اسرائیل برسد.

یواس‌نیوز هم نوشت: موشک‌های هایپرسونیک قادرند دست کم پنج برابر سریع‌تر از سرعت صوت و در مسیری پرپیچ‌وخم پرواز کنند؛ قابلیتی که رهگیری آن را دشوار می‌کند.

العربیه نیز با تیتر «رونمایی ایران از نخستین موشک هایپرسونیک موسوم به فتاح» به این موشک پرداخت و نوشت: انتشار رسمی این خبر احتمالا نگرانی غرب درباره توانمندی‌های موشکی تهران را تشدید خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *