پسرعموی مادر کیان پیرفلک با شلیک مأموران امنیتی جان باخت

By | ۱۴۰۲-۰۳-۲۲

رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبر داده‌اند که پسرعموی مادر کیان پیرفلک در جریان مراسم روز تولد کیان در ایذه به ضرب گلوله مأموران جمهوری اسلامی کشته شد.

بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به نقل شاهدان نوشته‌اند که خودروی حامل پویا مولایی‌راد از سوی ماموران امنیتی به “رگبار” گرفته شد.

در شبکه‌های اجتماعی، ویدئویی از پیکر پویا مولایی‌راد منتشر شده که بر روی آن، جای اصابت چندین گلوله دیده می‌شود.

در همین حال، خبرگزاری ایرنا از قول دادستان ایذه نوشت که عصر روز ۲۱ خردادماه فردی “به وسیله یک خودرو در یکی از مبادی ورودی شهرستان با سرعت و به صورت عمدی به نیروهای مستقر در ایست بازرسی برخورد کرد”.

محمد رسالتی افزود که این فرد “پس از تیراندازی توسط ماموران، زخمی شد و بعد از اعزام به بیمارستان، بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرد.”  ایرنا در گزارشی دیگر به نقل از “منابع محلی” نوشت که این فرد، “پسرعموی مادر کیان پیرفلک بوده‌ است.

دادستان ایذه افزود که در این واقعه، یکی از ماموران جان باخت و مامور دیگری نیز دچار جراحت شد. رسانه‌های دولتی در ایران، نام مامور جان‌باخته را محمد قنبری اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان نوشته است که “به دلیل فراخوان معاندین نظام در روزهای گذشته برای ایجاد ناامنی در سالروز تولد کیان پیرفلک نیروهای انتظامی شهرستان ایذه در محل مراسم مستقر شده بودند.”

حجت‌الله سفیدپوست ادعا کرده که “فرد مهاجم سوار بر خودروی سواری تیبا به صورت عمدی به یکی از ایستگاه‌‌های تامین امنیت عمومی” حمله کرد.

بسیاری از کاربران شامگاه روز ۲۱ خردادماه به وقت ایران، از جو شدید امنیتی در ایذه خبر می‌دهند و گروهی دیگر از کاربران نیز نوشته‌اند که اینترنت در این منطقه، دچار اخلال شده است.

بر اساس فراخوان ماه‌منیر مولایی‌راد، مراسم تولد کیان پیرفلک در سراسر جهان برگزار شد. گزارش‌ها حاکی از جو به شدت امنیتی در شهر ایذه در آستانه برگزاری مراسم تولد کیان پیرفلک بوده است.

ماه‌منیر مولایی‌راد مراسم تولد کیان پیرفلک را که با رقص کودکان و بریدن کیک همراه بود، به‌صورت زنده از کانال اینستاگرامی خود پخش کرد.

گفته می‌شود مراسم تولد در روستای پرچستان برگزار شده است.

شاهزاده رضا پهلوی: رژیم جوان‌کش، جاودان نیست

در یکی از نخستین واکنش‌ها به جان‌باختن پویا مولایی‌راد، شاهزاده رضا پهلوی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که “آمران و عاملان قتل کودکان و جوانان ایران محاکمه خواهند شد. این وعده‌‌ای ملی و خلل‌ناپذیر است.”

او تاکید کرد که “رژیم جوان‌کش اما جاودان نیست.”

“دادخواه خون بیگناهشان باشیم”

مسیح علی‌نژاد، فعال مدنی نیز در توییتی علی خامنه‌ای و مامورانش را “مسئول تمام جنایت‌ها و تباهی‌ها” در ایران دانست و نوشت: «نگذاریم فرزندان بیگناه ما را یکی‌یکی پرپر کنند.»

او افزود: «وظیفه همه ماست که در کنار خانواده کیان و در مقابل قاتلان بایستیم و دادخواه خون بیگناهشان باشیم.»

طی هفته‌های گذشته حکومت جمهوری اسلامی فشار بر خانواده‌های جان‌باختگان جنبش اعتراضی موسوم به “مهسا” را افزایش داده‌اند. همچنین سنگ آرامگاه شمار زیادی از جان‌باختگان تخریب شده است و شماری از معترضان هم بار دیگر به دادگاه و نهادهای امنیتی احضار شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *