شعارهای ضدحکومتی در کنسرت علیرضا قربانی؛ وزیر گردشگری: این‌ها گروه فشار جدید هستند

By | ۱۴۰۲-۰۳-۲۷

به دنبال انتشار ویدئوهایی از کنسرت علیرضا قربانی، خواننده که نشان می‌دهد تعدادی از شرکت‌کنندگان شعارهای ضدحکومتی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» و «زن، زندگی، آزادی» سر می‌دهند، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایران، این معترضان را «گروه فشار جدید» خواند.

عزت‌الله ضرغامی روز ۲۶ خرداد با اشاره به «استقبال مردم» از کنسرت‌‌هایی که در مجموعه سعدآباد برگزار می‌شوند، گفت «برخی که در میان جمعیت مردم که می خواهند شاد باشند، می‌آیند و شعار ساختار شکنانه می‌دهند با شادی مردم مخالف هستند. این‌ها گروه فشار جدید هستند و جمع را به هم می‌ریزند.»

او اضافه کرده که «خود مردم باید آرامش و سلامت برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی را حفظ کنند»، چراکه به گفته او «نباید ١٠ تا ٢٠ نفر مانع شادی ٢ هزار نفر شوند».

برخی کاربران در توئیتر نوشته‌اند شعارهای حاضران در مجموعه سعدآباد بعد از اجرای ترانه «از خون جوانان وطن لاله دمیده» توسط آقای قربانی در بخش پایانی شب اول کنسرت سر داده شد و در دومین شب، اجرای این قطعه از برنامه کنسرت حذف شد.

دولت جمهوری اسلامی سال گذشته و بعد از آغاز اعتراض‌ها کوشید با صدور مجوز کنسرت‌های موسیقی وضعیت کشور را عادی جلوه دهد. امسال هم این روند ادامه دارد، هرچند که ماه گذشته پنج خواننده پاپ گزارش‌ها درباره «ممنوع‌الکار» شدن خود را تأیید کردند.

این گزارش‌ها با واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه شد که آن را «خبرسازی» خواند. هرچند که سه خواننده اظهارات او را رد و بر ممنوع شدن فعالیت خود تأکید کردند.

در روزهای اخیر تصاویری که از کنسرت‌های موسیقی در سالن وزارت کشور و تالار وحدت در فضای مجازی منتشر شده است، نشان می‌دهد زنان بدون حجاب اجباری حضور دارند و همزمان با اجرای موسیقی روی صحنه، عده‌ای در میان تماشاگران می‌رقصند.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری همچنین باردیگر درباره پلمب شدن اماکن گردشگری هشدار داده و گفته که «معتقدم جایی که محل اقامت است و مردم رزرو می کنند بسته شدن آن تبعات دارد.»

به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره تعطیلی برخی اماکن تاریخی به دلیل «بی‌حجابی» بازدیدکنندگان، آقای ضرغامی روز ۱۸ خرداد گفته بود مدیران اماکن تاریخی نباید «از خوف و نگرانی» درباره برخوردهای قضایی، «سختگیری های بلاوجه» درباره حجاب کنند، یا «مرکزشان را تعطیل کنند یا خدمات‌شان را کاهش دهند».


او اسفند ماه پارسال و بعد از پلمب هتل «خانه عامری‌ها» در کاشان به بهانه برخورد با «بدحجابی» در حالی که گردشگر خارجی و افراد بسیاری در آن اقامت داشته و اتاق‌ رزرو کرده‌ بودند، از این اتفاق انتقاد کرده و گفته بود این افراد «آواره خیابان‌ها» شده و ضربه مهلکی به صنعت گردشگری وارد می‌شود.

وزیر گردشگری ایران سال گذشته و در میانه اعتراض‌های سراسری در ایران، طرح سیم‌کارت با «اینترنت بدون فیلتر» برای گردشگران خارجی را مطرح کرد و علی‌رغم واکنش‌ها، روز ۲۰ خرداد بر «پیگیری» برای اجرای آن تأکید کرد و گفت «باید حداقل خدمات گردشگری به گردشگران داده شود».

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری ایرنا، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا؛ ع.م/ب.ب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *