شهرداری اتاوا خیابان سفارت سابق جمهوری اسلامی را به یاد مهسا امینی نامگذاری کرد

By | ۱۴۰۲-۰۴-۰۱

بخشی از این خیابان که ساختمان خالی سفارت سابق جمهوری اسلامی در آن قرار دارد؛ در امتداد خیابان «متکالف» و در تقاطع بین خیابان «سامرست غربی» و خیابان «مک‌لارن»، «مهسا ژینا امینی» نامگذاری شده است

شهرداری اتاوا، بخشی از خیابانی که در آن سفارت سابق جمهوری اسلامی ایران قرار دارد را به یاد مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله‌ای که شهریورماه گذشته در بازداشت گشت ارشاد در تهران جان‌باخت، نامگذاری کرد.

به گزارش کنیدین پرس، بخشی از این خیابان که ساختمان خالی سفارت سابق جمهوری اسلامی در آن قرار دارد؛ در امتداد خیابان «متکالف» و در تقاطع بین خیابان «سامرست غربی» و خیابان «مک‌لارن»، «مهسا ژینا امینی» نامگذاری شده است.

کانادا در ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ در پاسخ به سیاست خارجی ایران و نگرانی درباره تامین امنیت دیپلمات‌های کانادایی سفارت خود را در تهران تعطیل کرد و فعالیت سفارت جمهوری اسلامی در کانادا نیز متوقف شد.

گزارش کنیدین پرس حاکی از آن است که در مراسم نامگذاری این خیابان، سیاستمداران کانادایی و نمایندگان پارلمان از جمله نمایندگان ایرانی کانادایی و شهردار اتاوا حضور داشتند.

در ژانویه سال جاری شورای شهر اتاوا با درخواست تغییر نام بخشی از خیابان «مِتکالف» در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران، به نام مهسا امینی موافقت کرده بود.

پس از جان باختن مهسا امینی، خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی آغاز شد که در اواخر سال گذشته به‌طور گسترده در جریان بود.

در جریان سرکوب خشن این خیزش، دست‌کم ۵۰۰ نفر کشته و هزاران نفر زخمی و بازداشت شدند و حکومت به صدور احکام اعدام و اجرای اعدام شدت بخشید.

علاوه بر اتاوا، شهرهای دیگری مانند پاریس و وین نیز خیابانی را به نام مهسا امینی نامگذاری کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *