سامان یاسین ,خواننده ایرانی رپ در زندان: نمی‌دانم بە چه جرمی بازداشت شدەام

By | ۱۴۰۲-۰۴-۳۰

سامان یاسین، خواننده رپ در یک فایل صوتی به وضعیت بلاتکیفی خود اعتراض کرد و گفت کە نمی‌داند بە چه جرمی زندانی است. (فیلم زیر)

سامان یاسین، خواننده رپ اهل کرمانشاه و ساکن تهران

سامان یاسین (صیدی)، خواننده رپ کُرد با انتشار یک فایل صوتی از زندان رجایی‌شهر کرج، بە بلاتکلیفی خود در زندان اعتراض کرد و از مردم ایران خواست کە صدای او باشند و فراموشش نکنند.

یاسین در این فایل صوتی می‌گوید کە “نزدیک ده ماه از زندانی شدنش می‌گذرد اما نمی‌داند به چه جرمی” زندانی شدە است. او همچنین گفتە کە قاضی صلواتی به او اجازه نداده وکیل انتخاب کند و حتی اجازه نداده است که وکیل تسخیری‌ به پرونده او دسترسی داشتە باشد.

این خواننده رپ تاکید می‌کند کە “جرمی مرتکب نشده و فردی سیاسی نیست” و اگر آهنگی هم خوانده “برای بیان درد جامعە” بودە است.

او حرف‌های خود را با آرزوی آزادی برای زندانیان سیاسی و فرا رسیدن “روزهای قشنگ” بە پایان می‌رساند.

انتشار فایل صوتی سامان یاسین در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گستردە‌ای داشتە و برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از او اعلام حمایت کردەاند.

سامان یاسین (صیدی)، خواننده رپ اهل کرمانشاه و ساکن تهران، از پیروان آیین یارسان است کە روز ۱۰ مهر توسط نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شد.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی، روز ۷ آبان از برگزاری جلسه دادگاه شماری از معترضان بازداشت‌شده از جمله سامان یاسین خبر داد و اعلام کرد، این خواننده رپ به “محاربه” متهم شده است.

هم‌زمان رسانه‌های حکومتی تصاویری از اعترافات اجباری این خواننده رپ منتشر کرده و نوشتند که او به “محاربه” و “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” متهم شده است.

به گزارش دویچه وله، کارلوس کاسپر، نماینده حزب سوسیال دمکرات در پارلمان فدرال آلمان کفالت سیاسی سامان یاسین را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *