خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی سیل در آستارا

By | ۱۴۰۲-۰۶-۳۰

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شهاب زاده عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بارش بی سابقه باران در آستارا خسارات زیادی به ویژه در منطقه لوندویل و همچنین روستای کانرود بر جای گذاشت به طوری که سیل ۱۲ مغازه را در روستای کانرود تخریب و دو مغازه دیگر نیز به حالت نیمه تخریب درآمد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه آمارگیری و کمک رسانی به منازل پس از فرو کش کردن سیلاب آغاز شده است، افزود: برآورد اولیه خسارات به منازل مردم و زیرساخت‌های شهری و روستایی آستارا ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و احتمال افزایش این میزان خسارت نیز وجود دارد.

وی افزود: روزانه ۲۰۰۰ غذا توسط ستاد اجرایی فرمان امام و هلال احمر در حال طبخ است و همچنین سه نقطه اسکان اضطراری در نقاط مختلف شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه خرابی‌ها بسیار بالا است و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد، افزود: در تلاش هستیم تا به نحو احسن امدادرسانی و ترمیم خرابی‌ها انجام شود.

وی از به زیر آب رفتن ۱۰۰۰ کیسه سهمیه آرد در وقوع سیل خبر داد و افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ۱۶۰۰ کیسه فوق العاده آرد برای تهیه نان توسط استان برای آستارا در نظر گرفته شده است.

شهاب زاده به اعزام نیروی‌های شهرداری رشت و اعضای یک موکب برای امدادرسانی به مردم سیل زده آستارا اشاره کرد و گفت: این نیروها به شست و شوی مناطق مختلف شهرستان با همکاری سایر نیروها می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *