تشکیل «پرونده جدید با چهار اتهام» برای نسرین ستوده

By | ۱۴۰۲-۰۸-۱۶

رادیوفردا مطلع‌شده در پی بازداشت نسرین ستوده در مراسم تشییع پیکر آرمیتا گراوند در بهشت‌زهرای تهران، «پرونده‌ای جدید با چهار عنوان اتهامی» برای این وکیل حقوق بشر گشوده شده است.

نسرین ستوده و رضا خندان

به گفته یک منبع آگاه،‌ خانم ستوده در این پرونده به «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام»، «اخلال در نظم عمومی» و «تمرد از فرمان پلیس» متهم شده است.

این منبع آگاه به رادیوفردا گفت که در تشییع جنازه آرمیتا گراوند، «۳۲ زن و ۳۰ مرد» بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند شدند که روز بعد «۲۳ زن و ۱۵ مرد» به دادسرای اوین منتقل شدند و دیگر افراد بازداشت‌شده آزاد شده‌اند.

نسرین ستوده، روز یکشنبه در جریان مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند همراه با چند نفر دیگر از جمله منظر ضرابی، از مادران دادخواه سرنگونی هواپیمای اوکراینی، بازداشت شد.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، روز هشتم آبان با اعلام انتقال همسرش به زندان قرچک به رادیوفردا خبر داد که او از لحظه بازداشت اعتصاب غذا و دارو کرده است.

بر اساس گفته منابع رادیوفردا هم اکنون «۲۱ زن» از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع جناره در زندان قرچک ورامین بازداشت هستند که اولین جلسه دادگاه «۱۴ تن» از آنان روز دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه برگزار شد.

در همین زمینه، کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان نیز پیش از این اعلام کرد، نیلوفر میرزایی در مراسم تشییع پیکر آرمیتا گراوند در بهشت زهرا بازداشت شده است.

این کمیته روز سه‌شنبه اعلام کرد خانم میرزایی همراه با دیگر بازداشت‌شدگان این مراسم به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

آرمیتا گراوند، دانش‌آموز نوجوان اهل کرمانشاه و ساکن تهران، پس از آن‌که روز ۹ مهر به‌دلیل عدم رعایت حجاب اجباری در ایستگاه مترو «شهدا» تهران با برخورد گروهی موسوم به «حجاب‌بان» روبه‌رو شد، بیهوش شد و به کما رفت. او پس از گذشت حدود یک ماه جان خود را از دست داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *