گام اول از جام جهانی ۲۰۲۶ فوتبال؛ ایران با چهار گل از سد هنگ کنگ گذشت

By | ۱۴۰۲-۰۸-۲۵

تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار از مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۴-۰ مقابل هنگ‌کنگ به پیروزی رسید.

در ۱۵ دقیقه نخست این مسابقه که شش هزار مرد و زن نظاره‌گر آن بودند، سردار آزمون دو بار دروازه کاوینگ تسه را باز کرد. نتیجه‌ای که تا پایان نیمه اول برقرار ماند.

دو گل بعدی ایران را طارمی در دقیقه ۸۷ و رضائیان با ضربه ایستگاهی در دقیقه ۹۲ به ثمر رساندند.

آزمون، محبی، جهانبخش و عزت‌اللهی چند موقعیت ایده‌آل را برای افزایش گل‌های ایران از دست دادند. مهم‌ترین فرصت هنگ کنگ در نیمه دوم از زاویه بسته اما تک به تک، توسط ماهاما آوال هدر رفت.

ایران در رده دوم آسیا و ۲۱ دنیاست. هنگ کنگ در رتبه نازل بیست‌وهشتم آسیا و ۱۵۰ فیفا قرار دارد.

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون بازیکنان آغازگر ایران در این مسابقه بودند.

امید ابراهیمی، روزبه چشمی، رضا اسدی، کریم انصاری‌فرد و جواد حسن‌نژاد که اولین بازی ملی‌اش را برگزار می‌کرد، در دقایق پایانی به عنوان بازیکن جایگزین به میدان آمدند.

در دیگر بازی این گروه، ترکمنستان در عشق‌آباد با نتیجه ۳-۱ مغلوب ازبکستان شد. بازی بعدی ایران، روز ۳۰ آبان در استادیوم ملی تاشکند، مقابل ازبکستان است.

جام جهانی ۲۰۲۶ با میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک، برای نخستین بار با حضور ۴۸ تیم برگزار خواهد شد. آسیا با ۸.۵ سهمیه، تیم‌های مطرح قاره مانند ایران را از بابت صعود، تقریباََ‌ آسوده‌ خاطر کرده است.

در سایر بازی‌های مهم دور اول مقدماتی جام جهانی در آسیا، ژاپنی‌ها ۵-۰ بر میانمار غلبه کردند. کره جنوبی با همین نتیجه از سد سنگاپور گذشت.

استرالیا هفت گل به تور دروازه بنگلادش دوخت. چین در بانکوک ۲-۱ تایلند را شکست داد. عراق هم در ورزشگاه بین‌المللی بصره ۵-۱ اندونزی را از پیش رو برداشت.
رادیوفردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *