وزنه‌برداری ایران در مکزیک قهرمان جوانان جهان شد

By | ۱۴۰۲-۰۹-۰۴

با قهرمانی علیرضا یوسفی در دسته فوق سنگین جوانان جهان، ایران نیز عنوان قهرمانی را در رده‌بندی تیمی به دست آورد.

یوسفی پس از ثبت موفقیت‌آمیز آخرین حرکتش مانند امیرحسین زارع قهرمان فوق سنگین کشتی آزاد دنیا، با اجرای پانتومیم در تالار هالتروفیلیا تاجگذاری کرد.

مکزیک میزبان رقابت‌ها تا شب پایانی با ۵۸۰ امتیاز پیشتاز بود اما ایران با دو نماینده در وزن آخر به ۶۶۰ امتیاز تیمی رسید. مجموع مدال‌هایش را هم به ۵ طلا، ۹ نقره و یک برنز افزایش داد.

در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ گوادالاخارا شاگردان هادی پانزوان برای پنجمین بار قهرمان جوانان جهان شدند. با این حال، فدراسیون وزنه‌برداری ایران حاضر به شرکت در بخش دختران نشد.

در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم، سه مدال‌ طلا و سه نشان نقره با اختلافی چشمگیر نسبت به حریفان، نصیب نمایندگان ایران شد.

اختلاف رکوردها به حدی بود که یوسفی بی‌رقیب روی سکوی نخست ایستاد. فاصله حدنصاب یوسفی با نعمتی ۳۹ کیلو و با نفر سوم از اسلواکی ۶۱ کیلو بود.

وزنه‌بردار قائمشهری با مهار ۱۸۰ کیلو در یک‌ضرب، ۲۴۰ کیلو در دوضرب و مجموع ۴۲۰ کیلوگرم به سه مدال طلا رسید. طاها نعمتی نیز سه مدال نقره را به گردن آویخت.

در حرکات یک‌ضرب و دوضرب، وزنه‌برداران ایران آخرین نفراتی بودند که گام به روی تخته گذاشتند. یوسفی که با ۲۴۶ کیلو رکورددار دوضرب و با ۴۳۶ کیلو صاحب رکورد مجموع جوانان جهان است، در آخرین حرکت ۲۴۰ کیلو را بالای سرش نگه داشت.

یوسفی پارسال در یونان قهرمان جوانان جهان شده بود و امسال با افزایش رکوردها قاطعانه از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کرد. پیش از او فقط سعید محمدپور و کیانوش رستمی توانسته بودند دو دوره به قهرمانی جوانان جهان برسند.

در تیم اعزامی، علیرضا نصیری در دوضرب و مجموع ۹۶ کیلوگرم قهرمان شد و مدال برنز یک‌ضرب را هم به سینه زد. در ۱۰۲ کیلو ابوالفضل زارع سه مدال نقره به دست آورد. در ۱۰۹ کیلو هم آریا پایدار هر سه نشان نقره را به گردن آویخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *