مشکلات معیشتی یا تخلف صنفی؛ رواج اجاره ساعتی خانه‌ها

By | ۱۴۰۲-۱۰-۰۶

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک از رواج اجاره ساعتی و روزانه خانه در مناطق مختلف تهران خبر داد و گفت که این اقدام «تخلف» است. کارشناسان اقتصادی اما رواج این پدیده را یکی از راه‌های کسب درآمد در شرایط بحران معیشتی می‌دانند و بر این باورند این نوع تخلف از گذشته هم وجود داشته اما شدت گرفتن آن ارتباط مستقیم با بحران اقتصادی دارد.

خبرگزاری «ایلنا» به نقل از داود بیگی‌نژاد نوشته «این یک تخلف مشهود» و «خطر جدی» برای همسایگان این واحدهاست که توسط سایت‌ها انجام می‌شود و تبعات جدی دارد.

او همچنین مدعی شده که سایت‌هایی که چنین امکانی را مهیا می‌کنند «اکوسیستم بازار مسکن» را برهم زده‌اند.

بنابر گزارش رسانه‌ها، تامین هزینه‌های زندگی در ایران به معضل اصلی مردم تبدیل شده و در همین راستا مردم از تمامی امکانات خود برای کاهش فاصله بین هزینه و درآمد استفاده می‌کنند.

اجاره دادن ساعتی خانه، اجاره پشت بام و پارکینگ از جمله مواردی است که در سال‌های اخیر رواج یافته است. در کنار این اتفاق، فعالیت افراد در چند شغل نیز رواج بیشتری یافته است. در همین رابطه دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفته بود که «۷۰ درصد کارگران برای تامین معاش خود شغل دوم دارند.»

هادی ابوی، کاهش قدرت خرید کارگران را دلیل شغل دوم داشتن برای ۷۰ درصد کارگران دانسته است.

این شرایط در حالی است که کارشناسان پیش‌بینی تورم بیش از ۵۰ درصدی برای سال آینده دارند. دولت اما در نظر دارد حقوق و دستمزد را کمتر از ۲۰ درصد افزایش دهد. اقدامی که ناظران آن را عامل تشدید مشکلات معیشتی و ورود به دوران جدیدی از بحران اقتصادی و اجتماعی می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *