بر خلاف گفته مسئولان، تمام اهالی روستای هدف حمله کاملا ایرانی‌اند

By | ۱۴۰۲-۱۰-۲۸

پایگاه خبری «رویداد۲۴» نوشته بر خلاف سخنان مسئولان درباره غیرایرانی بودن افراد کشته شده در حمله نظامی پاکستان، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، «تمامی اهالی روستای مورد هدف پاکستان، کاملا ایرانی هستند»

آیا ساکنان روستای حق‌آباد سراوان اتباع بیگانه‌اند؟

پس از حمله پاکستان به یک روستای مرزی، احمد وحیدی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که ۴کودک، ۳زن و ۲مرد در حمله موشکی پاکستان کشته شدند که آنها اتباع غیرایرانی بوده‌اند.

رویداد۲۴ – سخنان سردار احمد وحیدی وزیر کشور درباره حمله پاکستان به ایران، واکنش‌های بسیار زیادی را در پی داشت، چراکه او مدعی شده ساکنان روستایی که حمله در آن صورت گرفته، اتباع غیر ایرانی هستند. مجری برنامه شبکه خبر تلویزیون هم پس توضیح مقامات استانداری سیستان و بلوچستان درباره کشته‌شدگان، از عبارت «خدا را شکر» استفاده کرد. همین مسائل باعث واکنش‌های زیادی شد؛ از جمله اینکه برخی کاربران نوشته بودند کودکان فلسطینی هم ایرانی نبودند اما ما هنگام بروز حادثه برای آنها و کشته‌شدنشان «خدا را شکر» نگفتیم!

اما مسئله وزیر کشور از اتفاقات عجیب بود، زیرا تصاویر تقسیمات کشوری و نقشه کشور و همچنین مصاحبه‌های مسئولان منطقه‌ای و ملی نشان می‌دهد روستای حق آباد سراوان متعلق به خاک ایران است و هیچ ارتباطی به خاک پاکستان ندارد و اتباع آن نیز کاملا ایرانی هستند.

همچنین درگاه مرکز ملی آمار درباره این روستا نوشته شده «براساس سرشماری مرکز آمار ایران سال ۱۳۹۰ دارای جمعیت کل ۱۱۱۳ و جمعیت مرد ۵۷۱ و جمعیت زن ۵۴۲ می‌باشد. تعداد خانوار این روستا ۲۱۵ خانوار و دارای تعداد واحد مسکونی ۱۸۴ می‌باشد.»

کودکان کشته شده روستای حق آباد سراوان که وزیر کشور اعلام کرده ایرانی نستند!

تقسیمات کشوری و توضیح درباره منطقه سراوان سیستان و بلوچستان در سایت مرکز پژوهش‌های مجلس:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *